PKP SA podpisały umowę z projektantem przebudowy dworca w Kielcach. Same prace mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku i według założeń mają potrwać 20 miesięcy. Podróżni będą korzystać w tym czasie z tymczasowego obiektu.
Jak pisaliśmy, w styczniu PKP SA
podpisały umowę z firmą Pas Projekt na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dworca kolejowego w Kielcach. Jej wartość sięga kwoty 702 tys. zł netto.
Inwestycja będzie miała kompleksowy charakter. – Prace obejmą m.in. odnowienie elewacji, wymianę instalacji i zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Na parterze dla podróżnych będzie dostępny hol z poczekalnią, kasy biletowe, toalety i lokale usługowo-handlowe. Planowane jest również stworzenie dodatkowej poczekalni na antresoli. Na pierwszym piętrze znajdą się ponadto m.in. pomieszczenia dla menadżera dworca i Straży Ochrony Kolei – informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA. Dworzec zostanie też dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Według założeń inwestycja ma potrwać 20 miesięcy. – Realizacja prac budowlanych zaplanowana jest na lata 2019-2021. W czasie remontu podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego – wyjaśnia Grzduk. Koszt prac szacowany jest na ponad 27 mln zł netto.
Niezależnie od PKP SA prace na stacji w obszarze peronów planują PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach projektu związanego z przebudową linii nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce - Kozłów. – Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa, która określi szczegółowy zakres prac na linii. Trwają rozmowy z zainteresowanymi jednostkami w zakresie skoordynowania inwestycji z planowaną przebudową budynku dworca i planowaną budową parkingu nad stacją Kielce – informuje Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK.
Według założeń mają zostać przebudowane wszystkie trzy perony, które zostaną podwyższone i dostosowane do współczesnych standardów. – Oprócz antypoślizgowej nawierzchni zyskają nowe wiaty i ławki pozwalające podróżnym na komfortowe oczekiwanie na pociąg – mówi Miernikiewicz. Roboty obejmą również tunel prowadzący na perony. – W trakcie inwestycji zostanie ono przebudowane, planowane są m.in. montaż zadaszeń nad zejściami, wymiana nawierzchni przejścia oraz przebudowa schodów. Będzie ono dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności dzięki zabudowie wind – dodaje Izabela Miernikiewicz.