Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Co zmieni się w pociągach SKM Trójmiasto

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-10-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Co zmieni się w pociągach SKM Trójmiasto
fot. SKM Trójmiasto
Otrzymaliśmy od SKM Trójmiasto szczegółowy zakres modernizacji 21 ezt, które w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy ma przeprowadzić na rzecz tego przewoźnika bydgoska Pesa.

Kontrakt na remont 21 pociągów podpisany został w ubiegłym tygodniu podczas targów Trako w Gdańsku. Parafowanie umowy najprawdopodobniej zakończyło wielomiesięczne perypetie związane z przebudową składów SKM. Na to zadanie ogłoszono w sumie trzy przetargi. Pierwszy, w którym najniższą ofertę złożył nowosądecki Newag, został unieważniony z powodu przekroczenia przez oferentów kosztorysu inwestorskiego.

W drugim najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm Transport Szynowy Opole i Skoda, ale TS Opole zbankrutował i wykonał przebudowę tylko 1 składu. W trzecim przetargu najkorzystniejszą cenowo ofertę, opiewającą na prawie 124 mln zł, złożyła Pesa. Kosztorys wynosił 139 mln zł, a oferta Newagu (na prawie 166 mln zł) ponownie przekroczyła kosztorys.

- Do końca 2014 r. przebudowa wszystkich składów musi się zakończyć. Jest to termin graniczny, do którego musimy przekazać informację do Unii Europejskiej, współfinansującej tę inwestycję, że została ona ukończona. - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM. - Prace remontowe na pewno nie spowodują trudności taborowych, nie będą powodowały konieczności zmniejszenia częstotliwości kursowania pociągów.

Zakres prac, które wykonane zostaną przez Pesę, obejmuje m.in.:
  • Usunięcie całego dotychczasowego wnętrza ezt, w celu wymiany siedzeń, okablowania, zainstalowania wygłuszenia i ocieplenia pojazdu;
  • Wymianę czoła pociągu na kompozytowe;
  • Wymianę szyb pociągu na pakietowe z izolacją termiczną
  • Zainstalowanie nowego oświetlenia, a także nowego systemu ogrzewania, z możliwością jego regulacji przez obsługę;
  • Montaż elektrycznie otwieranych drzwi między wagonami, likwidacja ścianek działowych przy drzwiach wejściowych do pociągu;
  • Montaż monitoringu;
  • Instalację zamkniętych obiegów w toaletach, przystosowanie toalet do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej;
  • Montaż "ciepłych guzików" oraz platform umożliwiających wjazd do pociągu osób na wózkach inwalidzkich;
  • ontaż stojaków na rowery;
  • Poprawę systemu informacji pasażerskiej: instalację świetlnych tablic informacyjnych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu;
- W ramach modernizacji, zamontowane zostaną nowoczesne silniki i układ napędowy z odzyskiem energii do sieci trakcyjnej, a także nowoczesne sprężarki, charakteryzujące się większą niezawodnością i cichą pracą. Zmodernizowane pociągi będą się też charakteryzować wydatnie lepszym przyspieszeniem - dodaje Marcin Głuszek.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5