Partner serwisu
Komunikacja

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
17-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

„Szyte na miarę” prefabrykaty CONTRACK, znajdują swoje zastosowanie tam, gdzie konieczne jest błyskawiczne przywrócenie komunikacji. Dla mieszkańców oczywistym skojarzeniem będą ważne skrzyżowania drogowo-tramwajowe, dla organizatorów ruchu mogą to być również, ukryte dla postronnych, zaplecza techniczne, takie jak zajezdnia przy ulicy Fortecznej w Poznaniu.

Z punktu widzenia zwykłego użytkownika infrastruktury, kluczowe lokalizacje to te które pieszo, rowerem, samochodem czy tramwajem, pokonuje niemalże codziennie w drodze do sklepu, pracy, domu czy szkoły – przejazdy, skrzyżowania, ronda. Dla organizatora ruchu są to również te obiekty infrastruktury punktowej, które służą technicznemu przygotowaniu i wyprawieniu na trasy taboru, zwłaszcza tramwajowego. Jeśli się to uzmysłowi, nie będzie wcale dziwić że zarządcy sieci tramwajowych poszukują do swoich pętli, krańcówek i zajezdni tramwajowych rozwiązań wysokojakościowych, trwałych a przede wszystkim umożliwiających szybką zabudowę i wymianę, skutkującą błyskawicznym przywracaniem ruchu szynowego i/lub kołowego.

– To właśnie te przesłanki stały za wyborem technologii CONTRACK dla zajezdni tramwajowej przy ulicy Fortecznej w Poznaniu. Utrzymanie w niej ruchu tramwajowego i kołowego ma bowiem kluczowe znaczenie dla komunikacyjnego funkcjonowania całego miasta. Dlatego właśnie wybrano nasze wielkogabarytowe prefabrykaty rozjazdowe, które – dzięki sprawnej akcji logistyczno-budowlanej, byliśmy w stanie skutecznie zainstalować w kilkadziesiąt godzin i przywrócić na nich ruch – stwierdza Tomasz Bis, Dyrektor ds. Realizacji Kontraktów w spółce KZN Rail, odpowiedzialnej za zabudowę prefabrykatów CONTRACK.

Do tej pory na Fortecznej zamontowane zostały 3 rozjazdy w prefabrykowanych płytach CONTRACK. Pod koniec ubiegłego roku zabudowany został układ pojedynczego połączenia torów, złożony z dwóch rozjazdów osadzonych w betonowych prefabrykatach. W ostatnich tygodniach zainstalowane zostały płyty z rozjazdem jednotorowym, pojedynczym, łukowym. W obu przypadkach praca została zorganizowana tak, by nie było konieczności ściągania i ponownego rozwieszania sieci trakcyjnej – rozładunek i precyzyjne ułożenie płyt odbyło się z wykorzystaniem specjalistycznych bramownic PWP lub odpowiednio dobranego dźwigu hds.

– Z tej ostatniej realizacji jesteśmy szczególnie zadowoleni bo całość prac budowlanych udało nam się zamknąć w ledwie 48 godzin. Większe doświadczenie ekipy, dopasowanie odpowiednich urządzeń do lokalnej specyfiki i sam rozwój technologii CONTRACK, sprawia, że weekendowa zabudowa lub wymiana naszych prefabrykatów, o której mówimy od początku uruchomienia projektu, staje się faktem. Jest to możliwe dzięki indywidualnemu dopasowaniu naszych prefabrykatów zarówno do lokalnego układu komunikacyjnego jak i szczegółowych rozwiązań technicznych wymaganych przez klienta – podkreśla Tomasz Bis.

Do tej pory „szyte na miarę” prefabrykaty CONTRACK znalazły swoje zastosowanie w Bytomiu, Poznaniu, Rudzie Śląskiej, Krakowie i Mysłowicach. Zabudowywane są zawsze tam gdzie szybkie i niezawodne przywrócenie ruchu szynowego i/lub kołowego ma szczególne znaczenie dla lokalnej społeczności, zarządcy sieci drogowej i tramwajowej oraz przewoźników komunikacji zbiorowej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przystanki tramwajowe przy Głównym Mieście w Gdańsku w końcu z pasami

Przestrzeń

Przystanki tramwajowe przy Głównym Mieście w Gdańsku w końcu z pasami

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Tramwaje Warszawskie zaczynają remont w al. Waszyngtona

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie zaczynają remont w al. Waszyngtona

Tramwaje Warszawskie 27 września 2024

Wrocław. Szczytnicka już z nowym torowiskiem

Komunikacja

Wrocław. Szczytnicka już z nowym torowiskiem

UM Wrocław 10 września 2024

Poznań. Torowy remont przy Reymonta i powrót tramwajów na Junikowo

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

KZN Bieżanów/Contrack 28 sierpnia 2024

Zobacz również:

Przystanki tramwajowe przy Głównym Mieście w Gdańsku w końcu z pasami

Przestrzeń

Przystanki tramwajowe przy Głównym Mieście w Gdańsku w końcu z pasami

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Tramwaje Warszawskie zaczynają remont w al. Waszyngtona

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie zaczynają remont w al. Waszyngtona

Tramwaje Warszawskie 27 września 2024

Wrocław. Szczytnicka już z nowym torowiskiem

Komunikacja

Wrocław. Szczytnicka już z nowym torowiskiem

UM Wrocław 10 września 2024

Poznań. Torowy remont przy Reymonta i powrót tramwajów na Junikowo

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

KZN Bieżanów/Contrack 28 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5