Partnerzy serwisu:
Komunikacja

CPK: Wesprzemy tramwaj do Lutomierska, bo walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
31-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
CPK: Wesprzemy tramwaj do Lutomierska, bo walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym
fot. Kasper FiszerTramwaj z Łodzi do Lutomierska na pętli Północna
Spółka Centralny Port Komunikacyjny potwierdza zamiar finansowego wsparcia modernizacji linii tramwajowej do Lutomierska, która łączy tę miejscowość z Konstantynowem Łódzkim i Łodzią. Spółka deklaruje przy tym, że będzie konsekwentnie wspierać lokalne inicjatywy mające podnieść konkurencyjność transportu zbiorowego. Na razie nie ma jednak nadal konkretów dotyczących formy i wymiaru pomocy, jaką miałyby otrzymać samorządy gmin lub inne podmioty związane z komunikacją tramwajową regionu łódzkiego.

Władze gmin położonych wzdłuż linii tramwajowej z Łodzi do Lutomierska, a więc miasta Konstantynów Łódzki i gminy Lutomiersk, potwierdziły w ostatnich dniach, że będą wspólnie dążyć do wznowienia komunikacji po trwającej od marca 2019 r. przerwie. Samorządy zwracały przy tym uwagę, że za deklaracjami z wiosny tego roku o wsparciu planowanej inwestycji ze środków CPK nie poszły żadne konkretne działania. Spółka potwierdza jednak swoje plany i zapewnia, że wkrótce przedstawione zostaną bardziej szczegółowe rozwiązania.

Deklaracja jest aktualna, wkrótce będą konkrety i środki

– W czerwcu zadeklarowaliśmy udział finansowy w odbudowie linii 43. Nasza deklaracja jest aktualna, a zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami pieniądze będą mogły zostać uruchomione, kiedy ruszy realizacja projektu – mówi Konrad Majszyk, dyrektor Biura Komunikacji i PR spółki Centralny Port Komunikacyjny. Dodał, że środki pochodzić będą z puli tzw. projektów komplementarnych względem samego CPK.

Zapowiadane wsparcie modernizacji nieczynnej linii przez spółkę budującą nowe lotnisko może budzić zdziwienie. O ile CPK ma tworzyć także infrastrukturę, głównie kolejową, pozwalającą na dojazd do węzła przesiadkowego przy przyszłym porcie, o tyle tramwaj z Lutomierska do Łodzi nie dowoził przed wstrzymaniem ruchu pasażerów na żaden łódzki dworzec kolejowy. Przedstawiciel przedsiębiorstwa przypomina jednak kontekst podjęcia decyzji o skierowaniu środków na łódzki tramwaj podmiejski.

CPK chce wspierać lokalne inicjatywy transportowe

Mówi o protestach władz Konstantynowa Łódzkiego przeciw zaproponowanemu wariantowi budowy nowej linii kolei dużych prędkości przez to miasto. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, zgodziliśmy się na wylot KDP z Łodzi, który omija Konstantynów. Ze strony pełnomocnika rządu ds. CPK Marcina Horały i naszej spółki nie było jednak zgody na utrzymanie wykluczenia komunikacyjnego Konstantynowa i Lutomierska, miejscowości nie tylko bez jakiegokolwiek połączenia kolejowego, ale i bez zlikwidowanego w 2019 r. połączenia tramwajowego – stwierdza nasz rozmówca. – Mieszkańcy Konstantynowa i Lutomierska są obecnie skazani wyłącznie na transport drogowy. Konsekwentnie wspieramy lokalne inicjatywy, które czynią transport publiczny bardziej konkurencyjnym – dodał Konrad Majszyk.

Należy w tym miejscu podkreślić, że w pewnym zakresie za alternatywną wobec budowy stacji kolejowej w Konstantynowie uznać można odbudowę linii tramwajowej na odcinku Łódź – Konstantynów. Ta będzie jednak finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Przed ogłoszeniem planu wsparcia modernizacji tramwaju nie informowano o planach utworzenia przystanku kolejowego w Lutomiersku.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Komunikacja

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

inf. pras. CPK 06 września 2023

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Przestrzeń

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 25 lipca 2023

Jest promesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla lotniska CPK

Przestrzeń

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Prawo & Finanse

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Łukasz Malinowski 08 lipca 2023

O’Leary: CPK to bullshit

Komunikacja

O’Leary: CPK to bullshit

Mateusz Kieruzal 19 czerwca 2023

Zobacz również:

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Komunikacja

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

inf. pras. CPK 06 września 2023

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Przestrzeń

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 25 lipca 2023

Jest promesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla lotniska CPK

Przestrzeń

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Prawo & Finanse

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Łukasz Malinowski 08 lipca 2023

O’Leary: CPK to bullshit

Komunikacja

O’Leary: CPK to bullshit

Mateusz Kieruzal 19 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5