Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Częstochowa: Jaka przyszłość trasy tramwajowej do pętli Kucelin?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Częstochowa: Jaka przyszłość trasy tramwajowej do pętli Kucelin?
fot. WU
Częstochowa niemal całkowicie odnawia teraz sieć tramwajową. Wyjątek stanowi ok. 2-kilometrowy odcinek wzdłuż al. Pokoju do pętli Kucelin – w rejon huty. Do kresu żywotności zbliżają się infrastruktura tramwajowa oraz wiadukt surówkowy. Wbrew obawom o przyszłość tej trasy MZDiT zamierza przeprowadzać dalsze prace utrzymaniowe i remontowe w ramach posiadanych środków finansowych.

Stan torowiska na końcowym odcinku al. Pokoju pozostawia wiele do życzenia. – Jest na skraju możliwości technicznych i bezpiecznego użytkowania. Torowisko uniemożliwia ruch nowoczesnego taboru tramwajowego Pesa Twist. Konieczny jest pilny remont tego odcinka w zakresie torowym jak i sieciowym – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT i MPK w Częstochowie.

W ramach realizowanego obecnie projektu unijnego planowano przebudowę tego ostatniego odcinka, ale miasto nie otrzymało dofinansowania na ten cel. Prace utrzymaniowe miały charakter doraźny. – Ustawiono dwa słupy trakcyjne w miejscu złamanych przez samochód ciężarowy, który zerwał sieć trakcyjną na rondzie. Wymieniono szyny i część podkładów na „serpentynach” na rondzie na torze w kierunku centrum. Przebudowano punkt zasilający odcinek sieci trakcyjnej w kierunku Kucelina od ul. Gilowej do pętli oraz punkt izolatora sekcyjnego wraz ze zwieraczem sekcyjnym. Wszystkie elementy ww. punktów zostały wymienione na nowe. Odtworzono również punkt kabli powrotnych dla tego odcinka. W pozostałym zakresie prowadzono standardowe przeglądy i prace utrzymaniowe – wymienia rzecznik.

Jak informuje MZDiT, remontu wymaga tor na rondzie Reagana w kierunku pętli oraz całe torowisko od tego ronda do pętli, wraz z pętlą. W sumie to ok. 1720 metrów toru pojedynczego. – Wymiany wymagają wszystkie słupy MDM na tym odcinku i pętli wraz z zawieszeniami sieci i częściowo wymianą drutu. Konieczna jest również przebudowa torowiska krzyżującego się z jezdnią na rondzie Reagana. Obecne torowisko i zabudowa asfaltowa nie spełnia wymogów wytrzymałościowy dla ruchu ciężkich pojazdów ciężarowych jadących do i z huty i ulega degradacji. Prowadzone doraźne naprawy są tymczasowe i konieczne jest wykonanie przejazdu w nowej technologii np. płyt prefabrykowanych torowych – wskazuje Hasik. Problemem jest nie tylko sama infrastruktura tramwajowa, ale też i tzw. wiadukt surówkowy – nad bocznicą kolejową huty. Wprowadzono tutaj ograniczenia w ruchu.

Wbrew różnym obawom o możliwej likwidacji tego odcinka jego przyszłość jest bezpieczna. – W związku z planowanym przez MZDiT remontem wiaduktu surówkowego w al. Pokoju, co wiąże się z zamknięciem ruchu tramwajowego na tym odcinku, planowany jest remont torowiska od ronda Reagana do pętli Kucelin. Również pętla wymaga remontu torowiska, ale będzie to robione sukcesywnie w miarę możliwości finansowych spółki. Równolegle do remontu torowiska planowana jest wymiana starych słupów trakcyjnych MDM na słupy wirowane na odcinku od ronda Reagana (wraz z rondem) do pętli Kucelin wraz z pętlą. Prace będą prowadzone etapami uzależnionymi od możliwości finansowych spółki – informuje Hasik.


fot. WU
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Przestrzeń

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Redakcja/inf. pras. 28 czerwca 2023

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Przestrzeń

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Komunikacja

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Jakub Rösler 03 stycznia 2023

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Komunikacja

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Witold Urbanowicz 27 października 2022

Częstochowa: Stan torowiska na Kucelin przed niepewnym remontem

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Dominik Wójcik 31 października 2021

Zobacz również:

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Przestrzeń

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Redakcja/inf. pras. 28 czerwca 2023

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Przestrzeń

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Komunikacja

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Jakub Rösler 03 stycznia 2023

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Komunikacja

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Witold Urbanowicz 27 października 2022

Częstochowa: Stan torowiska na Kucelin przed niepewnym remontem

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Dominik Wójcik 31 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5