Częstochowa ogłosiła przetarg na dostawę 10 autobusów przegubowych z napędem elektrycznym. Samorząd chce dofinansować zakup ze środków z programu Zielony Transport Publiczny. Dostawy nowych pojazdów mają nastąpić do końca listopada 2025 roku.
Częstochowa właśnie rozpisała przetarg na dostawy 10 autobusów elektrycznych przegubowych wraz z ładowarkami. Samorząd chce pozyskać 10 pojedynczych ładowarek stacjonarnych przewodowych o mocy co najmniej 150 kW.
Długość autobusów ma mieścić się w przedziale 17,5-18,5 metra a wysokość nie może przekroczyć 3,4 metra, licząc wraz z klimatyzacją umieszczoną na górze pojazdów. Maksymalna wysokość wejścia z poziomu jezdni to 34 centymetry. Pojemność autobusów to minimum 105 pasażerów, z czego co najmniej 34 na miejscach siedzących, a 12 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Przewidziano jedno miejsce dla osób na wózkach.
Przegubowce mają być napędzane silnikiem centralnym lub silnikami elektrycznymi umiejscowionymi w piastach kół. Moc jednostki napędowej ma wynosić minimum 230 kW. Silnik będzie wyposażony w mechanizm rekuperacji energii oraz ogranicznik prędkości do 70 km/h. Założono zużycie energii nie większe niż 140 kWh na 100 przejechanych kilometrów.
Magazyny energii w formie akumulatorów trakcyjnych i/lub superkondensatorów lub innych urządzeń “będących wynikiem postępu technologicznego”. Minimalna moc magazynu energii to 530 kWh, a jego ładowanie będzie następowało poprzez złącze plug-in.
Układ drzwi to 2-2-2-2. W autobusach będzie klimatyzacja, ogrzewanie, monitoring wizyjny oraz minimum 8 sztuk portów USB do ładowania urządzeń mobilnych. Pojawi się także system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz wi-fi.
Autobusy mają być zdolne do pokonania na jednym ładowaniu co najmniej 240 kilometrów w całym okresie gwarancji baterii. Roczne zasięgi kupowanych autobusów mają osiągnąć około 60 tysięcy kilometrów. Oferty, które będą dotyczyły autobusów z mniejszym dziennym zasięgiem zostaną odrzucone.
Projekt ma zostać dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny, a dokładniej jego trzeciej edycji, która wciąż nie została formalnie rozstrzygnięta. Częstochowa zastrzega jednak, że w sytuacji gdy miastu nie uda zdobyć się dofinansowania, postępowanie może zostać unieważnione.
Dostawy mają zostać zrealizowane w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie później niż do 30 listopada przyszłego roku.
W postępowaniu będą mogli wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu 5 ostatnich lat zrealizowali minimum jedną dostawę nowych autobusów miejskich elektrycznych klasy mega opiewającą na minimum 4 pojazdy, a wartość brutto tej dostawy wyniosła minimum 12 mln złotych.
O wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 60%, gwarancja układu napędowego - 10%, gwarancja na magazyny energii - 10%, pojemność magazynów energii - 5%, pojemność pasażerska - 5%, zużycie energii - 5%, bezpieczeństwo - 3%, poszycie boczne - 2%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.