fot. Neo[EZN]/fotopolska.eu, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.orgWnętrze budynku dworca w Częstochowie
Pasażerowie korzystający z głównego częstochowskiego dworca kolejowego mogą mieć pewne problemy z dostaniem się do holu kas. Nieczynne pozostają bowiem schody ruchome prowadzące tam sprzed wejścia do budynku położonego o kondygnację niżej. Kolej zapewnia, że wkrótce rozpocznie się naprawa urządzeń.
O problemach czekających na pasażerów korzystających z częstochowskiego dworca kolejowego poinformowali nas czytelnicy. Od pewnego czasu nieczynne są schody ruchome prowadzące do położonego na wyższej kondygnacji holu kas. To znaczące utrudnienie m.in. dla osób starszych, które mogą mieć trudności z użyciem biegnących równolegle zwykłych schodów. Awarię urządzeń potwierdza teraz zarządca obiektu.
PKP prowadzą postępowanie, które wyłoni serwisanta
– Serwis techniczny stwierdził konieczność wymiany poręczy. Dalsze użytkowanie urządzenia bez wymiany tego elementu mogłoby być niebezpieczne dla pasażerów – tłumaczy przyczynę przestoju Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych. Nie podaje on przy tym konkretnego terminu przywrócenia schodów do ruchu.
Zapewnia nas natomiast, że PKP pracują nad usunięciem awarii. – Obecnie jesteśmy w trakcie pozyskiwania ofert na naprawę – dodaje przedstawiciel spółki. Mówi też, że schody zostaną włączone, gdy tylko zakończą się niezbędne prace, a eskalatory zostaną dopuszczone do ponownej eksploatacji.
Problem obecny nie tylko w Częstochowie
Nasz rozmówca wskazuje także rozwiązanie tymczasowe: pasażerowie mogą korzystać z jednej z prowadzących na pierwsze piętro wind. – Znajdują się tam kasy biletowe i hol – usłyszeliśmy. Dodajmy, że nie jest to pierwsza sytuacja wyłączenia urządzenia z użytku, choć poprzedni dłuższy przestój miał miejsce ok. dwie dekady temu. Wówczas pasażerowie musieli korzystać ze zwykłych schodów przez ok. rok.
Sprawność urządzeń pomagających w przemieszczeniu się na poszczególne piętra jest dużym problemem polskich pasażerów. Do przestojów schodów ruchomych i wind dochodzi bowiem w różnych częściach kraju regularnie, a wielokrotnie skutki awarii są znacznie poważniejsze. Np. w zeszłym roku trzykrotnie zalewana była winda prowadząca na jeden z peronów stacji Nowy Targ. Przez wiele tygodni z tego peronu nie mogli się wydostać w żaden sposób niepełnosprawni na wózkach, a PKP PLK sugerowały im skorzystanie ze stacji znajdujących się w innych miejscowościach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.