MPK Kraków otworzyło oferty w postępowaniu na dostawę do 28 elektrobusów. Wystartowało w nim aż czterech producentów. Podstawa zamówienia opiewa na dostawę 4 krótkich, 12-metrowych pojazdów, a także 18 dłuższych, przegubowych autobusów elektrycznych.
Ponad miesiąc temu MPK w Krakowie ogłosiło duże postępowanie dotyczące dostawy autobusów elektrycznych. Przewoźnik chce zakupić autobusy dwóch długości, 12 oraz 18 metrów. Przetarg został podzielony na zamówienie podstawowe oraz opcje, a zakup 12 oraz 18-metrowych pojazdów stanowi odrębne zadania.
Zamówienie podstawowe dotyczące krótszych autobusów opiewa na cztery autobusy i cztery ładowarki plug-in, a opcja zakłada dostawę kolejnych trzech takich pojazdów wraz z trzema ładowarkami plug-in. Druga część przetargu dotyczy dostawy autobusów przegubowych, o długości 18 metrów. Podstawą tego zamówienia jest dostawa 18 przegubowców oraz 18 ładowarek plug-in. Opcja może rozszerzyć te wartości o 3 sztuki autobusów oraz ładowarek.
Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert w omawianym przetargu. W ramach zadania dotyczącego zakupu krótszych, 12-metrowych autobusów, swoje oferty złożyło trzech wykonawców. Są to EvoBus, a więc dealer Mercedesa, z ofertą opiewającą na niespełna 27,578 miliona złotych, a także Solaris z ofertą na niespełna 23,230 miliona złotych oraz Irizar z ofertą na 24,219 miliona złotych. Wszystkie trzy oferty opiewają na kwotę uwzględniającą zamówienie podstawowe wraz z opcją. Budżet MPK na zamówienie podstawowe wraz z opcją wynosi 22,386 miliona złotych.
W drugiej części postępowania, dotyczącej zakupu autobusów przegubowych, wpłynęły cztery oferty. EvoBus chciałby wykonać tę część zamówienia za kwotę 100,246 miliona złotych. Solaris wycenił dostawy na 92,161 miliona złotych, Volvo Bus na niespełna 99,637 miliona złotych, a Irizar na 105,373 miliona złotych. Również w tym przypadku producenci podali łączną kwotę, za jaką chcieliby zrealizować zamówienie podstawowe wraz z opcją. MPK chce przeznaczyć na zakup przegubowców wraz z opcją 84,28 miliona złotych.
Widać więc, że w obu przypadkach MPK Kraków będzie musiało dopłacić, jeśli będzie chciało pozytywnie rozstrzygnąć obie części postępowania.