MPK w Poznaniu otworzyło oferty w postępowaniu dotyczącym remontu pierwszej części trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Przetarg obejmuje odcinek od Mostu Teatralnego do przystanku Słowiańska, wraz z estakadą nad Bogdanką. Wpłynęły cztery oferty, a każda z nich przekroczyła budżet, jaki na realizację zadania przeznaczył przewoźnik.
Pisaliśmy już o remoncie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, który został podzielony na dwie zasadnicze części, obejmujące odcinek od Mostu Teatralnego do Słowiańskiej oraz
od Słowiańskiego do Szymanowskiego. Ostatni odcinek, od Szymanowskiego do końca trasy wraz z pętlą na Sobieskiego nie jest przedmiotem przetargu, a jego naprawa ma być wykonywana w ramach bieżącego utrzymania. Remont pierwszego odcinka jest prowadzony przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu,
o zakresie prac pisaliśmy tutaj. W postępowaniu właśnie otwarto oferty, a chęć wykonania prac zgłosiły cztery firmy. Nie wiemy jakie dokładnie, ponieważ postępowanie wyłączono z reguł prowadzenia przetargów w oparciu o prawo zamówień publicznych i zamawiający nie opublikował informacji z otwarcia ofert.
– W postępowaniu dotyczącym remontu torowiska na odcinku od ul. Roosevelta do przystanku Słowiańska wraz z pracami konserwacyjnymi estakady nad Bogdanką i wiaduktu nad ul. Poznańską złożono cztery oferty na kwoty od ok. 16,5 mln zł do ok. 18,8 mln zł. MPK Poznań zamierza przeznaczyć na zadanie ponad 12,1 mln zł. Komisja przystąpiła do formalnej weryfikacji złożonych ofert. Dalsze działania będą podejmowane zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień w MPK Poznań nieobjętych Ustawą prawo zamówień publicznych – przekazała nam rzecznika MPK Poznań, Agnieszka Smogulecka.
Nie znamy więc potencjalnych wykonawców, lecz widać, że oferty przekraczają zakładany budżet zamawiającego. To kolejny przetarg prowadzony przez poznańskie spółki, w którym złożone oferty przekraczają budżet. Tak stało się w przypadku
budowy trasy tramwajowej na Ratajczaka czy też
dalszego remontu centrum miasta. Przetarg dotyczący zasadniczej części trasy PST jest prowadzony przez ZTM Poznań, a w postępowaniu tym jeszcze nie otwarto ofert przetargowych. Więcej o tej części inwestycji
można przeczytać w tym miejscu. Remont Pestki ma zacząć się pod koniec czerwca bieżącego roku.