Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czy twórca Polskiego Busa definitywnie zniknie z Polski?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
18-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Czy twórca Polskiego Busa definitywnie zniknie z Polski?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Autobusy należące do Souter Holdings Polska, właściciela marki Polski Bus, starzeją się i niedługo będą musiały opuścić siatkę połączeń Flixbus. Firma liczy się z tym, że pojazdy należące do Soutera trzeba będzie zastąpić autobusami innych podwykonawców.

Z końcem 2017 roku ogłoszono, że Polski Bus stanie się podwykonawcą połączeń w ramach siatki europejskiego giganta autobusowego – Flixbus. Dodajmy – siatki, którą w Polsce od 2011 roku niemal w całości tworzył właśnie Polski Bus. Rozpoczęło się oklejanie czerwonych autobusów z logiem bociana na zielono, połączone z liftingiem wnętrza i zwiększeniem ilości miejsca między fotelami.

7-letnie autobusy nie spełniają standardów Flixbusa

Część autobusów należących do Souter Holdings Poland przestaje jednak odpowiadać dość wyśrubowanym standardom Flixa, który oczekuje od podwykonawców wykonywania przewozów maksymalnie 7-letnimi autokarami. A SHP, który uruchamiał markę Polski Bus w 2011 roku, ma coraz mniej takich autokarów. Czy jest szansa, że pojazdy SHP całkiem opuszczą siatkę Flixbusa?

– Na podstawie naszych ustaleń, wynikających z globalnych standardów FlixBusa dotyczących floty, Souter Holdings Poland będzie musiał sukcesywnie rezygnować z najstarszych pojazdów, które nie spełniają naszych wymogów. Czy zdecydują się na ich wymianę na nowsze modele? Tego na razie nie wiem. Jeśli nie, zorganizujemy dodatkowe autobusy od naszych pozostałych 17 partnerów lub poszukamy nowych lokalnych przewoźników. SHP ma też jednak młodsze pojazdy, więc na pewno nie znikną z dnia na dzień – powiedział Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbus w Polsce.

Zastępstwo powinno się znaleźć

Dodaje, że jeśli zajdzie taka konieczność, nie powinno być z tym problemu ze znalezieniem zastępstwa za charakterystyczne najstarsze piętrowe Van Hoole Altano.

– W Polsce jest wiele firm dysponujących dużą flotą pojazdów i część z nich już wyraziła chęć współpracy z nami. Bierzemy pod uwagę scenariusz, że do odświeżenia floty Soutera nie dojdzie, natomiast mogę zapewnić, że wszystkie zaplanowane kursy będą realizowane zgodnie z rozkładem i utrzymamy atrakcyjną ofertę dla pasażerów – dodał Michał Leman.

Najmłodsze pojazdy zostaną w siatce

We flocie Polskiego Busa, poza autobusami wyprodukowanymi w 2011 roku, znajdują się jeszcze dwupokładowe Van Holle Astromega z rocznika 2012 i 2013, a także mniej lubiane przez pasażerów (z uwagi na mało wygodne fotele, hałas i klaustrofobiczne toalety) autobusy ADL Plaxton Elite wyprodukowane w 2014 roku. Te pozostaną w siatce połączeń Flixbus.

Do sekretariatu Souter Holdings Polska wysłaliśmy pytania dotyczące przyszłości firmy w Polsce (w firmie nie ma już rzecznika prasowego) i tego, czy flota pojazdów będzie odświeżana. Niestety, nie doczekaliśmy się odpowiedzi.

Nowością Flixbusa, którą jednak docenią pasażerowie już po wakacjach, będzie wydłużenie niektórych kursów, które obecnie kończą bieg na dworcu w Gdańsku, do dworca autobusowego w Gdyni.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bocian spadł, czyli czerwony Polski Bus znika z ulic

Komunikacja

Polski Bus oferuje po raz pierwszy bilety kolejowe Arrivy. Na Hel

Komunikacja

Polski Bus z obowiązkową rezerwacją miejsc

Komunikacja

Polski Bus z obowiązkową rezerwacją miejsc

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2017

Zobacz również:

Bocian spadł, czyli czerwony Polski Bus znika z ulic

Komunikacja

Polski Bus oferuje po raz pierwszy bilety kolejowe Arrivy. Na Hel

Komunikacja

Polski Bus z obowiązkową rezerwacją miejsc

Komunikacja

Polski Bus z obowiązkową rezerwacją miejsc

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5