Przeszło dwuletnie prace przy nowym układzie komunikacyjnym w rejonie dworca kolejowego dobiegły końca. Pasażerowie mogą już korzystać z kolejowo-autobusowego centrum przesiadkowego, a kierowcy – z ulic pozwalających ominąć centrum. Całości dopełnia wyremontowany dworzec oraz przebudowana infrastruktura stacyjna.
Inwestycje w rejonie dworca rozpoczęły się w październiku 2020 r. Oprócz kolejowo-autobusowego centrum przesiadkowego wybudowano drogowe połączenie ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i przebudowaną ul. Kolejową (długość nowej ulicy to prawie 2 km), a także Limanowskiego i Robotniczej. Powstał też nowy wiadukt kolejowy i przebiegająca pod nim droga, łącząca ul. Kościuszki z Limanowskiego. W miejscu zlikwidowanego przejazdu przy ul. Konopnickiej powstał natomiast tunel pieszo-rowerowy. Po obu stronach dworca wybudowano parkingi z łącznie 375 miejscami postojowymi. Bezkolizyjne dojście z obu obiektów na perony jest możliwe dzięki nowemu, wyposażonemu w windy przejściu podziemnemu.
Elementami towarzyszącymi były chodniki i drogi rowerowe, a także nowa kanalizacja deszczowa. Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się dalsza rozbudowa układu drogowego – tym razem o połączenie Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Świeżo oddane do użytku oraz planowane drogi mają wyprowadzić ruch tranzytowy poza centrum Dąbrowy Górniczej.
Wartą 234,5 mln brutto zł inwestycję zrealizowało konsorcjum Nowak Mosty – Complex. Władze miasta podkreślają, że obie spółki mają siedziby w Dąbrowie Górniczej. Przedsięwzięcie zostało dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej (56,5 mln zł), a także ze środków Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (26 mln zł). Budowa węzła przesiadkowego i nowych ulic była skoordynowana z przebudową układu torowego stacji Dąbrowa Górnicza oraz
budynku dworcowego, który przez poprzednie dekady popadał w ruinę.