W Dąbrowie Górniczej trwa rozbiórka przejścia podziemnego przy Damelu. Następstwem rozbiórki będzie odsunięcie od skrzyżowania istniejącej sygnalizacji świetlnej i jej rozbudowa o przejście dla pieszych i przejazd rowerowy.
W pierwszej kolejności przejście rozbierane jest pod linią tramwajową i zamkniętymi od 8 sierpnia wewnętrznymi pasami alei Piłsudskiego. Wejścia do przejścia zostały już zamknięte, a na wysokości Zespołu Szkół Ekonomicznych powstało w poniedziałek tymczasowe przejście naziemne przez aleję Piłsudskiego.
Prace podzielone na etapy
W kolejnych etapach przebudowy torowiska i alei Piłsudskiego, istniejąca sygnalizacja świetlna zostanie o kilka metrów odsunięta od skrzyżowania i rozbudowana o docelowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy.
– Dzięki temu piesi i rowerzyści komfortowo przejdą i przejadą na drugą stronę jezdni, a pasażerowie szybciej dostaną się na przebudowany przystanek tramwajowy – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Józef Bochnak, zastępca naczelnika Wydziału Infrastruktury Miejskiej, przypomina, że przejście przy Damelu było w bardzo złym stanie technicznym, które potęgowały problemy z odwodnieniem i powtarzające się systematycznie zalewania.
Dwa etapy rozbiórki przejścia podziemnego
W pierwszej kolejności rozbiórka przejścia będzie odbywała się pod linią tramwajową i zamkniętymi wewnętrznymi pasami alei Piłsudskiego.
– Wewnętrzne pasy zostaną później odtworzone, a w kolejnym etapie prace rozbiórkowe przeniosą się na zewnętrzne pasy jezdni. Ten etap planujemy jednak dopiero po otwarciu tunelu pod torami w centrum – podkreśla Krzysztof Serafiński.
Ulica również do przebudowy
W kolejnych etapach przebudowa czeka też jezdnię w kierunku huty między alejami a skrzyżowaniem z ul. Graniczną. Docelowo na tym odcinku utrzymane zostaną trzy pasy ruchu, a ich szerokość będzie wynosiła 3 metry. Pasy tej szerokości funkcjonują już po drugiej stronie, czyli na przebudowanej wcześniej jezdni w kierunku centrum.
Dzięki węższym pasom mieszkańcy zyskają więcej zieleni – trawnik wzdłuż jezdni po stronie Damelu będzie miał szerokość 3 metrów. Tam też – do skrzyżowania z aleją Majakowskiego – prowadzić będzie ciąg pieszo-rowerowy, natomiast droga rowerowa zostanie usytuowana przy jezdni w kierunku centrum.
Przejście podziemne przy Damelu jest jednym z trzech likwidowanych obecnie przejść, a jednocześnie jedynym do niedawna czynnym. Dwa pozostałe – przy Hucie Bankowej i w rejonie ul. III Powstania Śląskiego – nie działały od wielu lat. W miejscu tego ostatniego został zaplanowany nowy wjazd na osiedle z jezdni w kierunku huty.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.