Koncern Daimler ma zamiar wydać na baterie do swoich pojazdów, w tym autobusów elektrycznych, aż 20 mld euro. Docelowo koncern ma korzystać z produkcji ośmiu fabryk w różnych częściach świata.
Koncern w tym roku zaprezentował swoje pierwsze modele autobusów Mercedes e-Citaro i ruszył z seryjną produkcją. Pierwszy e-Citaro został już dostarczony do Hamburga.
Póki co niemiecki producent pozyskuje baterie od różnych dostawców. Docelowo osiem fabryk ma zasilać go w tego rodzaju sprzęt. W tych planach jest już działająca fabryka w Kamenz, a druga, w tym samym miejscu, ma ruszyć z seryjną produkcją baterii na początku tego roku. Dwie następne fabryki mają powstać w Stuttgarcie a jedna w pobliżu siedziby koncernu w Sindelfingen. Trzy następne są planowane odpowiednio w Pekinie, Bangkoku i w amerykańskiej Tuscaloosa.
Według przewidywań ekspertów Mercedesa już do 2025 r. udział sprzedaży pojazdów z napędem elektrycznym będzie wynosił 15–25 proc. całkowitej sprzedaży koncernu.