Związek Powiatowo Gminny Wielkopolskie Transport Regionalny właśnie rozpisał postępowanie przetargowe na dostawę minimum 20 nowych autobusów do świadczenia usług komunikacji publicznej. Zamówienie może zostać rozszerzone o kolejne maksymalnie 5 pojazdów.
O tym, że PKS Poznań został wchłonięty i de facto zastąpiony przez Związek Powiatowo-Gminny Wielkopolski Transport Regionalny
pisaliśmy już na naszych łamach wiele miesięcy temu. Związek przejął sporę flotę pojazdów oraz dworce autobusowe w Śremie czy Nowym Tomyślu dawniej należące do poznańskiego PKS. Teraz wielkopolski przewoźnik chce rozwijać swoją flotę, dlatego też ogłosił postępowanie na zakup kolejnych autobusów.
Przedmiotem przetargu jest dostawa co najmniej 20 nowych, niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych z napędem hybrydowym. W ramach prawa opcji zamawiający może rozszerzyć zakres zamówienia o maksymalnie 5 dodatkowych pojazdów. Całość dostawy ma zostać zrealizowana maksymalnie do 31 sierpnia 2024 roku.
Autobusy mają być nowe, a ich długość określono w przedziale 12-13,5 metra. Pojazdy mają zabierać na pokład co najmniej 70 pasażerów z czego minimum 42 na miejscach siedzących. W autobusach ma pojawić się również jedno miejsce dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim. Preferowany układ drzwi to 1-2-0.
Pojazdy będą wyposażone w napęd hybrydowy, spalinowo-elektryczny z funkcją rekuperacji energii. Silnik spalinowy ma spełniać normy emisji Euro VI, natomiast wspomagający silnik elektryczny ma mieć moc nie mniejszą niż 12 kW a energia elektryczna niezbędna do jego funkcjonowania ma być przechowywana w akumulatorach litowo-jonowych i / lub w superkondensatorach.
W środku autobusów pojawią się poręcze dla pasażerów podróżujących na stojąco. Ponadto autobusy mają być ogrzewane oraz klimatyzowane oraz wyposażone w system informacji pasażerskiej. Oświetlenie autobusów, wewnętrzne oraz zewnętrzne, będzie wykonane w technologii LED. Pojawi się również monitoring. Pasażerowie skorzystają też z portów USB do ładowania swoich urządzeń mobilnych.
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum jedną dostawę co najmniej 15 autobusów o Dopuszczalnej Masie Całkowitej powyżej 8 ton.
O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują cena - 60%, a także parametry techniczno-użytkowe - 30% oraz warunki gwarancji i serwisu - 5% i terminy dostaw - 5%.