Dęblin ogłosił przetarg na swoje pierwsze autobusy miejskie. Samorząd chce pozyskać dwa pojazdy elektryczne wraz z ładowarkami oraz wybudować halę serwisową i instalację fotowoltaiczną wraz z magazynem energii. Ma w tym pomóc dotacja z Polskiego Ładu.
Dęblin kupuje swoje pierwsze autobusy miejskie, a do tego elektryczne. Miasto ogłosiło przetarg na dostawę dwóch pojazdów klasy midi wraz z trzema fabrycznie nowymi stacjami ładowania. Dwie z nich będą stacjonarne (jedna umiejscowiona na bazie oraz jedna na terenie miasta) a trzecia będzie ładowarką mobilną. Obecnie komunikacja miejska w Dęblinie jest obsługiwana przez MZK Puławy.
Dostawca pojazdów będzie musiał również wykonać zaplecze techniczne do utrzymania nowych autobusów, w ramach którego ma powstać hala przeglądowa wraz z jedną dwustanowiskową ładowarką do elektrobusów, a także instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii. Ponadto przewidziano budowę stacji ładowania pojazdów autobusów, ale także innych pojazdów, w formie zatoki przystankowej przy ulicy PCK oraz dostawę i montaż trzech wiat przystankowych. Autobusy mają mieć długość w przedziale 8,9-9,5 metra oraz pojemność całkowitą wynoszącą co najmniej 55 pasażerów. Przewidziano minimum 23 miejsca siedzące z czego 4 dostępne bezpośrednio z niskiej podłogi. W pojazdach ma znaleźć się również jedno miejsce dla wózków.
Układ drzwi to 1-2-0. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe, choć samorząd dopuszcza stopnie za drugimi drzwiami. W pojazdach pojawią się porty USB do ładowania urządzeń mobilnych przez pasażerów, a także monitoring oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Nie zabraknie klimatyzacji oraz ogrzewania.
Moc silnika bądź silników trakcyjnych ma wynosić co najmniej 150 kW. Układ napędowy będzie wyposażony w system odzyskiwania energii, a zasięg autobusu na jednym ładowaniu, przy jego pełnym obciążeniu, ma wynosić co najmniej 320 kilometrów, przy założeniu, że po przejechaniu tego dystansu baterie trakcyjne będą naładowane w co najmniej 15%.
Użyteczna pojemność baterii dostępna przez cały okres jej gwarancji ma wynosić co najmniej 350 kWh, co stanowi nie mniej niż 80% wartości początkowej. Minimalny okres gwarancji na baterie określono na 12 lat. Magazyn energii będzie ładowany poprzez złącze plug-in.
W ramach dostawy wykonawca dostarczy jedną, dwustanowiskową ładowarkę plug-in o mocy 120 kW, jedną dwustanowiskową ładowarkę plug-in o mocy 40 kW oraz mobilną stację ładowania o mocy 40 kW.
Termin realizacji zamówienia to 15 miesięcy od momentu podpisania umowy. Zamówienie jest dofinansowane z programu Polski Ład.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali co najmniej jedną dostawę opiewającą na minimum dwa autobusy elektryczne niskopodłogowe. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz kryteria techniczne - 40%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.