Siemens zaprezentował podczas targów InnoTrans w Berlinie pociąg Desiro City zbudowany specjalnie dla nowo budowanej linii kolejowej Thameslink. Pierwsze przewiozą mieszkańców brytyjskiej stolicy w 2016 r.
Thameslink to sieć kolei miejskiej, która przecina Londyn z północy na południe. Łączy Bedford, położone na północny wschód od miasta, z Brighton leżącym na południe od Londynu. To w sumie 225 km torów i 68 stacji. Do jej obsługi, w tym nowo budowanej linii w 2013 r. Department for Transport zamówił u Siemensa 1140 wagonów. Zamówienie o wartości 1,6 mld funtów to największe takie zamówienie dla Siemensa w Wielkiej Brytanii i jedno z największych w ogóle.
fot. Jakub Dybalski, BerlinDesiro City, specjalnie zaprojektowane dla Thameslink, to kolejny pociąg zbudowany na platformie Desiro, w której rozwój Siemens zainwestował blisko 100 mln euro. Ta wersja pozwala na ograniczenie zużycia energii o połowę. Pociąg jest 25 proc. lżejszy niż poprzednie budowane na platformie Desiro m.in. dzięki zastosowaniu elementów z lekkiego aluminium. W Berlinie wystawcy często podkreślają ekologiczny wymiar swoich produktów. Siemens chwali się więc że Desiro City składa się w 95 proc. z materiałów podlegających recyklingowi.
fot. Jakub Dybalski, BerlinW środku Desiro City wydaje się bardzo przestronne. Jest tam niewiele miejsca specjalnie przeznaczonego na duży bagaż, ale kłopotów ze zmieszczeniem go nie ma. Wnętrze dość swobodnie może być przebudowywane, z zapewnieniem większej przestrzeni dla rowerzystów, czy osób poruszających się na wózku. Świetnie widoczna jest elektroniczna informacja pasażerska. System ogrzewania i wentylacji (HVAC) jest wyposażony w wykrywacze CO2. Kontroluje przepływ powietrza w zależności od liczby pasażerów w środku.
fot. Jakub Dybalski, BerlinDesiro City budowano opierając się na założeniu Single Car Concept, dlatego może być dość swobodnie składany w zależności do przewidywalnej ilości pasażerów. Na InnoTransie zaprezentowano trzyczłonowy skład, ale producent zapewnia, że można go też złożyć w wersję 8-, lub 12-wagonową. Ma rozwijać prędkość do 160 km/h, spełnia wymagania EMTS na poziomie 2.
Pociągi będą budowane w niemieckiej fabryce Siemensa w Krefeld. Pierwsze zaczną obsługiwać trasę w 2016 r.
fot. Jakub Dybalski, Berlin