Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dlaczego ostatni M6S nie został w Łodzi?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
31-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Dlaczego ostatni M6S nie został w Łodzi?
fot. Kasper FiszerWagon M6S w Łodzi
W Łodzi nie ma już żadnego wagonu typu M6S. Dlaczego Klub Miłośników Starych Tramwajów, który od lat zajmuje się ratowaniem zabytków komunikacyjnych, nie przystał na propozycję przekazania jednego egzemplarza do zbiorów muzealnych, jaką przedstawiło MPK? To kwestia kosztów eksploatacji – tłumaczy organizacja.

Niedawno informowaliśmy o przekazaniu przez łódzkie MPK ostatniego wagonu typu M6S muzeum historycznemu z miejscowości Redecz Krukowy na Kujawach. Przewoźnik zaznaczył, że proponował tramwaj łódzkiemu Klubowi Miłośników Starych Tramwajów, który opiekuje się zajezdnią muzealną Brus i ma w swoich zbiorach kilka pojazdów, m.in. wagony 803N pochodzące ze zlikwidowanych spółek Międzygminna Komunikacja Tramwajowa i Tramwaje Podmiejskie. Stowarzyszenie miało jednak zrezygnować z tej możliwości.

Koszty eksploatacji wagonu są wysokie

Potwierdza to Jakub Tarka, wiceprezes KMST. – Uznaliśmy, że nie będziemy podejmować starań o zachowanie wagonu, bo choć M6S to ciekawy typ pojazdu, nie odegrał większej roli w historii łódzkiej komunikacji miejskiej. Jest to zatem ciekawostka, ale o ograniczonej wartości historycznej i technicznej – tłumaczy, dodając, że to tylko jeden z kilku powodów stojących za nieprzyjęciem wagonu od miejskiej spółki.

Istotnym problemem miała być bowiem kwestia utrzymania pojazdu w ruchu. – Podzespoły elektroniczne nie są wieczne i nie da się ich naprawić we własnym zakresie. Potrzebny jest fachowy serwis zewnętrzny, który kosztuje – mówi przedstawiciel Klubu. Ocenia, że w przypadku konieczności wymiany aparatury elektrycznej wydatki byłyby niebotyczne. Znacznie przekraczałoby to możliwości finansowe organizacji, więc M6S zostałby trwale unieruchomiony.

Ograniczone środki wymuszają podejmowanie trudnych decyzji

Nasz rozmówca zaznacza także, że ilość miejsca w zajezdni Brus jest ograniczona. – Już teraz jest ciasno – stwierdza. Podkreśa przy tym, że zajezdnia w przyszłości będzie musiała przyjąć jeszcze kilka wagonów, których wprowadzenie do ruchu stanowiło istotniejsze niż w przypadku sprowadzonych w 2011 r. M6S-ów wydarzenie w dziejach łódzkiego transportu szynowego. Wymienia on tu np. model Cityrunner, pierwszy niskopodłogowy tramwaj w mieście eksploatowany od 2002 r.

– Ograniczenia związane z finansowaniem i możliwościami lokalowymi wymuszają podejmowanie trudnych decyzji – powiedział nam Jakub Tarka. Zaznacza, że KMST bardzo ciepło przyjęło propozycję MPK. – Nie mieliśmy jednak możliwości przyjęcia wagonu M6S – podsumowuje.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5