Rada Miasta Dniepr wyraziła 22 lipca zgodę na zakup dwudziestu używanych tramwajów z Niemiec i przeznaczyła część środków na inwestycję.
Radni ukraińskiego ośrodka wygospodarowali 20 mln hrywien na modernizację pojazdów z Lipska o długości 13,5 metra, które będą dostosowane z szerokości toru 1458 mm na krajowy rozstaw wynoszący 1524 mm. Koszt jest jednak ponad 20 razy mniejszy niż zakup nowego niskopodłogowego tramwaju.
W Dnieprze jest obecnie ok. 258 tramwajów pasażerskich, z których, wg różnych danych, 222 są sprawne technicznie. Spośród nich 35 to pojazdy serii 71-605 i 71-608M, wyprodukowane przez fabrykę w miejscowości Ust-Kataw.
81 pozostałych to pojazdy Tatra-T3, pamiętające czasy radzieckie. Dwanaście to nowe Tatra-Yug-T6V5 zakupione w latach 2000 oraz 124 tramwaje czeskiego przedsiębiorstwa wersji T3DC, T4 i T6A2, zakupione w różnych miastach Niemiec, a użytkowane od 2003 roku do chwili obecnej.
Dniepr obsługuje
trzynaście linii tramwajowych. Długość sieci w ukraińskim mieście wynosi 88 km. System funkcjonuje od 1897 roku, kiedy uruchomiono dwie pierwsze linie i był stopniowo rozwijany w kolejnych latach. Punktem centralnym większości linii jest dworzec kolejowy, który tramwaje łączą z największymi zakładami przemysłowymi, osiedlami miejskimi oraz parkiem i uniwersytetem.