Partner serwisu
Przestrzeń

Do końca czerwca Tramwaje Warszawskie przejmą zajezdnię Annopol

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Do końca czerwca Tramwaje Warszawskie przejmą zajezdnię Annopol
fot. WU
Kończą się prace przy budowie nowej zajezdni tramwajowej Annopol, która pomieści 150 tramwajów. Przez całe wakacje będzie trwał rozruch zakładu, do którego przypisanych będzie ok. 400 pracowników.

– To będzie jeden z największych tego typu obiektów w Europie. Prace postępują, właściwie zajezdnia jest już gotowa. Na jesieni planujemy jej otwarcie – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – Nocować będzie tu 150 tramwajów – głównie tych, które obsługują linie, oddane pod koniec ubiegłej kadencji, a więc tory na Kasprzaka czy fragment do Czerniakowskiej, ale również oczywiście te linie, które budujemy w tej kadencji, czyli przede wszystkim linie do Wilanowa. Nie byłoby tej zajezdni bez finansowania unijnego. Koszt inwestycji jhest naprawdę olbrzymi, 700 milionów zł, z czego 85% pochodzi z funduszy unijnych – mówi prezydent.

Jak przypomina, to pierwsza nowa zajezdnia tramwajowa w Warszawie od ponad 60 lat, czyli otwarcia zakładu Żoliborz na Bielanach. – Ta zajezdnia jest super nowoczesna, w dużej części zautomatyzowana. Obiekt jest bardzo zielony. Część energii będzie pozyskiwana za pośrednictwem pomp ciepła i paneli fotowoltaicznych. 20% powierzchni czynnie biologicznej – zachwala prezydent. Więcej o rozwiązaniach w zajezdni piszemy TUTAJ.

Prace są już na finiszu. – 30 czerwca to najpóźniej termin, kiedy chcemy przejąć zajezdnię. Ten termin jest niezagrożony. Natomiast od września chcemy już funkcjonalnie uruchomić zajezdnię. To gigantyczna operacja – trzeba przeszkolić ludzi, przewieźć meble, uruchomić sprzęt, zespół musi poznać zakład i wdrożyć się w pracę. To wymaga nauczenia się, wdrożenia i to będzie się odbywało w wakacje – wtedy obłożenie brygadami jest o 30% mniejsze, więc jest przestrzeń, by na sucho przećwiczyć na sucho operacje – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Spółka jest kadrowo przygotowana do uruchomienia nowego zakładu. – Oczywiście jest już ekipa, są kierownicy działów, już popisujemy kontrakty z motorniczymi, z pracownikami – mówi Bartelski. Pracę znajdzie tu, łącznie z motorniczymi, 400 osób. – W większości są to przenosiny z innych zakładów. Mówimy netto o ok. 100 nowych etatach – nie tylko wśród motorniczych, ale i pracowników zaplecza. O około 5% rośnie nam praca przewozowa, więc siłą rzeczy to o 5% motorniczych, co przekłada się na ok. 70 etatów – wylicza prezes.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Jaka al. Waszyngtona? TW zlecą koncepcję

Przestrzeń

Warszawa: Jaka al. Waszyngtona? TW zlecą koncepcję

Witold Urbanowicz 25 czerwca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Jaka al. Waszyngtona? TW zlecą koncepcję

Przestrzeń

Warszawa: Jaka al. Waszyngtona? TW zlecą koncepcję

Witold Urbanowicz 25 czerwca 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5