Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Do Resity mają wrócić tramwaje. Durmazlar stawia warunki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
22-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Do Resity mają wrócić tramwaje. Durmazlar stawia warunki
fot. MJ
Rumuńska Resita ma plan wskrzeszenia dzięki środkom unijnym zamkniętej dziewięć lat temu sieci tramwajowej. Jedyną ofertą w przetargu na dostawy nowych tramwajów ogłoszonym przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej złożył Durmazlar. Teraz turecki oferent zgłasza wątpliwości, dotyczące m.in. waluty rozliczenia kontraktu.

Jedyną ofertę w zeszłorocznym przetargu na dostawy 13 tramwajów złożył turecki Durmazlar. W lutym oferta została zaakceptowana, ale w rumuńskim rejestrze zamówień publicznych nie ma jeszcze wzmianki o zawarciu umowy. Czas realizacji wynosi 24 miesiące. 18-metrowe pojazdy mają być dwukierunkowe i mieścić min. 92 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących.

Ostatnio przedstawiciele tureckiej firmy odwiedzili Resitę. Producent wskazuje na ryzyko walutowe, gdyż umowa jest zawarta w rumuńskich lejach, a nie euro. – Turcy z Durmazlaru byli u nas na początku pandemii. Punkt po punkcie przeanalizowaliśmy projekt umowy, który był dołączony do specyfikacji zamówienia. Rozmawialiśmy również o harmonogramie, gdyż gdyby dostarczyli pojazdy w ciągu roku, to i tak nie będą miały gdzie jeździć, gdyż infrastruktura nie będzie gotowa. Jedna z obaw – moim zdaniem uzasadniona – dotyczy tego, że kontrakt jest zawarty w lejach. Kontakt jest wart 26 mln euro w przeliczeniu na leje. Turcy mają obawy co się stanie, jeśli w ciągu dwóch lat inflacja zje naszą walutę. Rocznie mamy inflację na poziomie 4-5%, więc po dwóch latach stracą 10% wartości kontraktu – mówi Ioan Popa, burmistrz Resity.

Jak dodaje burmistrz, uwagi zostały przekazane do Ministerstwa Rozwoju i samorząd oczekuje teraz na odpowiedź. Warto wspomnieć, że podobne uwagi Durmazlar zgłaszał względem podpisanej już umowy z Olsztynem.

Resita jest jednym z kilku rumuńskich miast, w którym w ostatnich latach zlikwidowano tramwaje. Komunikacja szynowa funkcjonowała w latach 1988-2011. Tramwaje obsługiwały jedną, ok. 10-kilometrową trasę, prowadzącą przez całe miasto – w większości w jezdni, bez wydzielonego torowiska. Obecnie sieć trakcyjna na sporej części trasy jest zdemontowana. Za pomysłem powrotu tramwajów stoi Ioan Popa, który od 2016 r. pełni funkcję burmistrza. W zeszłym roku Resita podpisała kilka umów na finansowanie ze środków unijnych projektów związanych z infrastrukturą i taborem. Wartość całego projektu sięga blisko 300 mln lei (ok. 276 mln zł).
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Wrocław wybrał projektanta tramwaju na Maślice

Przestrzeń

Wrocław wybrał projektanta tramwaju na Maślice

Witold Urbanowicz 06 września 2023

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Olsztyn z aneksem na tramwaje Durmazlara. Przyjadą późnej

Przestrzeń

Olsztyn z aneksem na tramwaje Durmazlara. Przyjadą późnej

Przemysław Farsewicz 05 października 2020

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Wrocław wybrał projektanta tramwaju na Maślice

Przestrzeń

Wrocław wybrał projektanta tramwaju na Maślice

Witold Urbanowicz 06 września 2023

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Olsztyn z aneksem na tramwaje Durmazlara. Przyjadą późnej

Przestrzeń

Olsztyn z aneksem na tramwaje Durmazlara. Przyjadą późnej

Przemysław Farsewicz 05 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5