Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, otworzyły oferty w dwóch przetargach na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Łącznie to ponad 5 km trasy, z podziałem na dwa zadania. Propozycje znacząco przewyższają budżet, który sprawia wrażenie niedoszacowanego. Do najtańszych ofert brakuje 62,5 mln zł przy budżecie określonym na kwotę 106,8 mln zł. W postępowaniu przewidziano jednak jeszcze aukcję elektroniczną, więc ostateczne ceny mogą być niższe.
Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczy trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. To w sumie ok. 5200 mtp. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (1 marca) minął termin składania ofert. W zadaniu dotyczącym odcinka pętla KWK Paryż – al. Róż wpłynęło sześć ofert. Najtaniej roboty wyceniło ZUE, które jest gotowe wykonać prace za 85,025 mln zł brutto. NDI proponuje 96,069 mln zł, Silesia Invest – 97,331 mln zł, konsorcjum Spec Bruk i Progreg Budownictwo – 101,595 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Drogpol-ZW i Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak – 118,552 mln zł, konsorcjum firm Estavel i Universal Energy 171,985 mln zł. To dużo powyżej budżetu określonego na kwotę 55,705 mln zł.
Te same firmy zgłosiły się w drugim zadaniu, obejmującym odcinek od al. Róż do ul. Kasprzaka. ZUE proponuje wykonanie robót za 84,275 mln zł brutto. Silesia Invest proponuje 90,599 mln zł, NDI – 94,943 mln zł, konsorcjum Spec Bruk i Progreg Budownictwo – 95,780 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Drogpol-ZW i Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak – 115,110 mln zł, konsorcjum firm Estavel i Universal Energy 160,328 mln zł. To dużo powyżej budżetu określonego na kwotę 51,117 mln zł.
O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (20%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%). W postępowaniu przewidziano aukcję elektroniczną w kryterium ceny. Część tramwajowa miałaby zostać wykonana do końca sierpnia 2022 r., a miejska – do końca grudnia 2022 r. Prace miałyby zostać przeprowadzone przy założeniu utrzymania ruchu tramwajowego.