1 października 2022 roku na trasy wejherowskiej komunikacji miejskiej i podmiejskiej wyjechał drugi elektryczny zeroemisyjny autobus marki Solaris Urbino 12 electric. Jest to bliźniak autobusu wprowadzonego do eksploatacji kilka dni temu. To drugi pojazd z zamówienia opiewającego na trzy autobusy.
–
Drugi z czterech zakupionych w tym roku przez MZK w Wejherowie to również pojazd elektryczny, zeroemisyjny, cichy i spokojny, o wyjątkowej klasie bezpieczeństwa. Jest dwukrotnie droższy od autobusu spalinowego, ale w zamian za wyższą cenę zakupu otrzymujemy wyższy komfort a przede wszystkim efekt w postaci dbałości o czystość powietrza i ochronę środowiska – mówi Czesław Kordel, prezes MZK dodając, że wprowadzenie do eksploatacji autobusów elektrycznych nie powinno wpłynąć na poziom cen biletów a na pewno poprawi komfort jazdy i bezpieczeństwo.
Jak podkreśla prezes paliwo drożeje, a my kupując autobusy elektryczne w ten sposób sobie pomagamy, bo prąd aż tak drogi nie jest. Poziom wzrostu cen prądu, choć bolesny, jest do utrzymania za te bilety, które dzisiaj mamy.
– W tym autobusie jest dużo ciszej i jest klimatyzacja. Nie ma w nim skrzyni biegów, w związku z tym zagwarantowana jest płynna jazda, bez żadnych szarpnieć. Zespoły baterii umieszczonych na dachu wraz z precyzyjnym chłodzeniem na każdą celę, zapewniają zasięg autobusu na 300 kilometrów – mówi Daniel Wojewski, kierowca MZK w Wejherowie.
Ostatnio informowaliśmy
o odbiorach pierwszego elektrycznego Solarisa.