Wodorowe Solarisy pojawią się na ulicach kolejnego miasta. Niemiecki Duisburg wybrał ofertę Solarisa na dostawę 25 Urbino hydrogen – 11 dwunastometrowych oraz 14 przegubowych, osiemnastometrowych. Dostawy zaplanowano na lata 2024-2025.
Przewoźnik transportu zbiorowego w Duisburgu zamówił 25 autobusów wodorowych marki Solaris – informuje spółka. To pierwszy krok Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) w procesie transformacji swojej floty na całkowicie bezemisyjną do 2030 roku. Klient zdecydował się na 11 modeli Urbino 12 hydrogen i 14w wersji przegubowej – Urbino 18 hydrogen. Autobusy będą pierwszymi wodorowymi pojazdami w mieście. Ich dostawy zaplanowano w roku 2024 (Solarisy Urbino 12 hydrogen) oraz połowę roku 2025 (Solarisy Urbino 18 hydrogen).
– Jestem dumny, że możemy być częścią bardzo ważnej zmiany zachodzącej w transporcie miejskim w Duisburgu. Bezpieczne, niezawodne i przyjazne środowisku technologie wodorowe pozwolą jeszcze bardziej zredukować emisję spalin w mieście. Jedynym produktem ubocznym eksploatacji Urbino hydrogen jest para wodna. Dziękujemy za zaufanie i już teraz cieszymy się na współpracę z DVG – mówi Olivier Michard, Członek Zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i After Sales.
Urbino 12 hydrogen oraz Urbino 18 hydrogen, które za kilka miesięcy trafią na ulice Duisburga, to ciche i bezemisyjne pojazdy zasilane energią z ogniwa paliwowego o mocy odpowiednio 70 kW i 100 kW. Jednostkę napędową w wodorowych Solarisach stanowi elektryczny silnik trakcyjny o mocy 160 kW w pojazdach dwunastometrowych i 240 kW w przegubowych. Oprócz tego zamówione pojazdy będą wyposażone w baterie Solaris High Power, które stanowią dodatkowy magazyn energii elektrycznej. W autobusach wodorowych energia elektryczna powstaje w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego. Pojazdy są więc przyjazne dla środowiska, nie generując żadnych szkodliwych substancji do otoczenia.
Komfort i bezpieczeństwo podróżującym zapewnią wydajna klimatyzacja z pompą ciepła, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pracę kierowcy wspierać będą rozbudowane systemy wsparcia (ADAS), m.in. wykrywające pieszych i rowerzystów w tzw. martwym polu, alarmując prowadzącego autobus sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi. W bieżącej eksploatacji pomoże eSConnect, opracowany przez Solarisa system monitorowania i zarządzania flotą autobusową.
Firma Solaris dostarczyła dotychczas ponad 3000 autobusów z napędami elektrycznymi i wodorowymi. Urbino hydrogen zostały zakontraktowane przez klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.