PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworca w Oleśnicy. O zlecenie ubiega się siedem podmiotów. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Na realizację całości przeznaczono nieco ponad dwa lata.
Dworzec datowany jest na 1868 r. Wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków. W obiekcie, oprócz części związanych z obsługą pasażerów, znajduje się też 10 mieszkań – ale wszyscy lokatorzy zostaną relokowani. Koncepcję przebudowy obiektu przygotował Multiconsult. Przywrócona zostanie ceglana elewacja, renowacji poddane zostaną stolarka okienna i drzwiowa, elementy drewniane oraz wiata peronowa przydworcowa.
Wewnątrz przewidziano hol dworcowy pełniący funkcję poczekalni, toalety oraz lokale usługowe (typu kiosk oraz gastronomia). Zapotrzebowanie na kasę zgłosiły Polregio. Również samorząd oczekuje na parterze pomieszczeń przeznaczonych na działalność edukacyjno-warsztatową – z salą wielofunkcyjną i częścią biurową. Na piętrze przewidziano lokale komercyjne na wynajem. Więcej o zakresie prac piszemy
tutaj.
Kilka dni temu – 12 września – minął termin składania ofert. Wystartowało siedem firm. Niemal wszystkie zmieściły się w budżecie. Zab-Bud z Warszawy proponuje 47,393 mln zł brutto, Berger Bau Polska – 54,896 mln zł, Mostostal Warszawa – 57,642 mln zł, SKB LDR – 58,927 mln zł, Przedsiębiorstwo Budowlano-Konserwatorskie Castellum – 63,868 mln zł, Budimex – 68,876 mln zł, Firma Budowlana Anna-Bud – 73,037 mln zł. Budżet wynosił 66,595 mln zł brutto.
Tradycyjnie jedynym kryterium wyboru jest cena. Okres realizacji określono na 105 tygodni (nieco ponad dwa lata). Dokumentacja ma być gotowa w ciągu 40 tygodni (nieco ponad 9 miesięcy).