Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni powtarza duży przetarg na dostawę 32 fabrycznie nowych autobusów miejskich przegubowych oraz 23 fabrycznie nowych autobusów miejskich standardowych.
We wrześniu PKM Gdynia rozpisało przetarg na dostawy 55 fabrycznie nowych autobusów miejskich. Kwoty, jakie zamierzał przeznaczyć na zamówienie PKM Gdynia wynoszą na zakup autobusów przegubowych – 49,99 mln zł oraz na zakup autobusów standardowych – 26,6 mln zł. Na udział w przetargu zdecydował się wyłącznie MAN, który mocno przekroczył kosztorys. Zaoferował, że wyprodukuje pojazdy w części pierwszej za 59,79 mln zł, zaś w części drugiej – 32,9 mln zł.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Przewoźnik zdecydował się unieważnić procedurę zakupową ze względu na przekroczenie budżetu i właśnie ogłosił nowe postępowanie. Jego przedmiotem ponownie jest dostawa 32 fabrycznie nowych autobusów miejskich przegubowych oraz 23 fabrycznie nowych autobusów miejskich standardowych. Autobusy przegubowe mają mieć długość 17,5-18,75 metrów, a pozostałe – 11,5-13,5 metra. Jedne i drugie będą zasilane olejem napędowym. Cena stanowi jedynie 60 procent wagi zamówienia. Pozostałe będą kryteria jakości (7 pkt. za termin realizacji, 11 – za długość gwarancji, 6 za zużycie paliwa, 3 za rekuperację i 13 za parametry techniczne).
Wygląda na to, że najważniejszych parametrów zamówienia nie zmieniono: pojemność przegubowców ponownie określono na co najmniej 137 miejsc, z czego 44 to miejsca siedzące. Zaznaczono, że do 14 siedzeń dostęp ma być zapewniony z poziomu niskiej podłogi. W przypadku pojazdów o standardowej długości, zamawiający wymaga, by zmieściło się do nich 85 pasażerów, z czego 29 będzie miało miejsce siedzące. Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6. Jego pojemność w autobusach przegubowych określono powyżej 10 litrów, zaś moc min. 220 kW. Z kolei w autobusach standardowych pojemność określono na co najmniej 7,5 litra, a moc na 200 kW.