W środę, 24 kwietnia, MPK Wrocław przedstawiło dalsze plany inwestycji w tabor. Ogłoszono nowe przetargi, w tym na modernizację tramwajów typu Skoda 19T. Spółka zamierza także dalej inwestować w autobusy niskoemisyjne.
Jak podkreśla MPK w komunikacie, dwukierunkowe tramwaje Skoda 19T lat stanowią ważny element floty tramwajowej Wrocławia – na co dzień po wrocławskich torach jeździ ich 31. Wyprodukowane w 2010 roku, potrzebują modernizacji. Przetarg ogłoszono na razie na 6 pojazdów, z możliwością dalszego rozszerzenia o pozostałych 25ciu.
W ramach prac, tramwaje zostaną dokładnie przejrzane oraz poddane kompleksowemu remontowi, w zakresie którego znajdzie się m.in. wymiana napędów na nowe, bardziej energooszczędne, renowacja całej konstrukcji oraz układu hamulcowego tramwaju, oraz instalacja nowoczesnego systemu poręczy i oświetlenia LED. Dodatkowo, tramwaje zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez modernizację drzwi, platform dla wózków oraz wymianę systemów monitoringu oraz informacji pasażerskiej. W ramach ogłoszonego przez MPK Wrocław przetargu, wyłoniony zostanie wykonawca prac. Pierwsza zmodernizowana Skoda ma przyjechać do Wrocławia 12 miesięcy po podpisaniu umowy. Kolejne tramwaje będą modernizowane w tempie 3 miesięcy na pojazd - podaje MPK.
Oprócz modernizacji tramwajów, MPK Wrocław planuje również inwestycje w nowy tabor autobusowy, z naciskiem na pojazdy niskoemisyjne. Uruchomiony został przetarg na zakup kolejnych 21 autobusów elektrycznych. Otwarcie ofert ma nastąpić 27 maja. Planowo chodzi o kupno 21 autobusów, w tym 9 autobusów przegubowych i 12 jednoczłonowych, mogących pokonywać dziennie do 300 km, na bateriach ładowanych w zajezdniach i podczas postoju. - Zakup ten możliwy będzie dzięki dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wniosek MPK o dofinansowanie został już bardzo dobrze oceniony pod kątem formalnym i merytorycznym. Obecnie czekamy na ostateczne rozstrzygnięcia w zakresie oceny finansowej. Środki do dyspozycji NFOŚiGW pochodzić będą z funduszy unijnych w ramach KPO - zaznacza prezes MPK cytowany w komunikacie.
Celem prowadzonych przez MPK Wrocław działań jest elektryfikacja dwóch kolejnych linii autobusowych, tj. linii 106 i 129, prowadzących, odpowiednio z Dworca Głównego i ul. Poświęckiej na wrocławskie lotnisko. Obecnie autobusy elektryczne eCitaro obsługują linię K. Rozbudowywana będzie także infrastruktura – mowa o mobilnej ładowarce do szybkiego ładowania elektrobusów na zajezdni oraz dwóch stacjach ładowania na terenie Portu Lotniczego.
W maju rozpoczną się także pogłębione testy autobusu elektrycznego o wydłużonym czasie pracy baterii, umożliwiającym pokonanie na jednym ładowaniu nawet 400 km. Do września MPK Wrocław prowadzić będzie także testy różnych modeli autobusów z napędem wodorowym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.