PKP SA unieważniły przetargi na dokończenie zatrzymanej przebudowy dworców Mogilno i Kołodziejewo. Wybrany wykonawca nie wpłacił wymaganego wadium.
W październiku 2020 r. PKP SA
podpisały umowę z KWK Construction na przebudowę dworca Mogilno w woj. kujawsko-pomorskim. Koszt oferty wynosił 8,978 mln zł brutto. Dworzec, powstały w 1871 r., znajduje się przy linii 353 Poznań Wschód – Skandawa. Pierwotnie zakładano, że roboty zakończą się w I połowie 2022 r. Tak się jednak nie stało. Jak pisaliśmy, wykonawca popadł w problemy finansowe. – PKP SA w kwietniu br. odstąpiły od umowy z wykonawcą robót związanych z przebudową dworca w Mogilnie z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie robót wynosiło ok. 71% – mówiła niedawno Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP SA.
Niedawno PKP SA prowadziły
przetarg na dokończenie robót, prowadzony w oparciu o regulacje wewnętrzne. Termin składania ofert minął 26 września. O zamówienie ubiegały się dwa podmioty, a o wyborze decydowała cena. We wtorek (3 października) PKP SA rozstrzygnęły przetarg i wybrały ofertę Simple Project z Gdyni, które wyceniło prace na 5,658 mln zł brutto. To więcej, niż zakładał budżet, określony na 4,365 mln zł.
W październiku 2020 r. PKP SA
podpisały umowę z KWK Construction także na przebudowę dworca w Kołodziejewie w woj. kujawsko-pomorskim przy linii Poznań Wschód – Skandawa. Koszt oferty 4,888 mln zł brutto. Obiekt miał zostać udostępniony w I połowie 2022 r. Wykonawca – z uwagi na sytuację finansową – nie podołał jednak zadaniu. Umowę wypowiedziano w kwietniu. – Na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie robót wynosiło ok. 65% – mówiła Jurewicz.
W przetargu na
kontynuację robót, w którym termin składania ofert minął 26 września, wystartowały dwa podmioty, a jedynym kryterium wyboru była cena. We wtorek (3 października) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Tu również wygrało Simple Project – z ofertą na kwotę 4,059 mln zł brutto. Budżet wynosił 3,304 mln zł.
Do podpisania umów, przewidzianego 17 października, nie doszło. Wyłoniony wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia w wysokości 5% ceny całkowitej oferty. W tej sytuacji PKP SA unieważniły postępowanie.