PKP SA rozstrzygnęły dwa przetargi na przebudowę dworców Pszczółki i Szklarska Poręba Górna. W obu przypadkach konieczne było zwiększenie budżetu. Na realizację prac przeznaczono 65 tygodni.
Przedmiotem jednego z postępowań jest przebudowa zabytkowego dworca Pszczółki, wybudowanego w latach 1907-1908. Obiekt znajduje się w województwie pomorskim przy linii 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Gł. O zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął przed miesiącem. O zamówienie ubiegało się sześć firm z ofertami od 12 mln zł brutto do 35,1 mln zł brutto. Wszystkie przekraczały budżet zamawiającego, określony na 10,8 mln zł brutto. Zamawiający zdecydował się jednak zwiększyć środki, aby wybrać ofertę firmy Kamaro z Gdańska, która jest gotowa wykonać prace najtaniej. Na ich realizację przeznaczono 65 tygodni.
Drugie z postępowań dotyczy zabytkowego dworca Szklarska Poręba Górna, którego poszczególnie części oddano do użytku w 1902 r. i 1919 r. Obiekt znajduje się przy linii 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba w województwie dolnośląskim. O zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert również minął przed miesiącem. Zamówieniem zainteresowane były cztery firmy, które swoje usługi wyceniły na kwoty od blisko 19 mln zł brutto do 20,4 mln zł brutto. To więcej, niż planowały przeznaczyć na ten cel PKP SA, które określiły budżet na 12,8 mln zł brutto. Ostatecznie zwiększono środki i wybrano najtańszą ofertę, złożoną przez Przedsiębiorstwo Budowlano-Konserwatorskie Castellum. Na roboty przeznaczono 65 tygodni.