Kolejny raz PKP SA starają się wybrać firmy, które zaprojektują i wybudują dworce systemowe w różnych lokalizacjach. W przetargu obejmującym dziewięć obiektów w województwach mazowieckim, podlaskim i wielkopolskim wpłynęło pięć ofert. Najtańsza przewyższa budżet wyznaczony na kwotę 25 mln zł o 16 mln zł.
Postępowanie jest podzielone na dwie części w zależności od rodzaju dworca, jaki ma zostać wybudowany. Przewidziano dwa warianty. Typ A przewiduje wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B to większa wersja z zamkniętą, ogrzewaną poczekalnią oraz częścią komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasą z zapleczem sanitarnym. Termin składania ofert mija 23 stycznia, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono do 70 tygodni.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
- Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
- Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki.
W postępowaniu wpłynęło pięć ofert. Najnoższą ofertę złożyło konsorcjum Torpol i Climatic, które oferuje 41,49 mln zł brutto. Konsorcjum MERX i Heli Factor zaproponowało 43,69 mln zł brutto, a Grupa Fewaterm – 45,53 mln zł brutto. Stawkę zamykają SKB z ofertą na kwotę 48,95 mln zł brutto oraz T4B z ofertą na kwotę 49,98 mln zł brutto. Wszystkie propozycje przekraczają budżet wyznaczony na kwotę 25,42 mln zł brutto.
To – w zależności od dworców – drugie bądź czwarte podejście do budowy dworców systemowych w tych lokalizacjach. Poprzednie kilka przetargów kończyło się brakiem chętnych bądź drogimi ofertami, do których dopłacać nie chciały PKP SA. Na realizację przeznaczono 70 tygodni.