PKP SA ponawiają próbę przebudowy dworca Hel na końcu linii nr 213. Jeśli uda się wybrać wykonawcę, roboty potrwają ponad rok. Podróżni będą korzystali z tymczasowego obiektu.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca Hel. To stacja końcowa dla pociągów pasażerskich linii nr 213 na Półwyspie Helskim. Obiekt, powstały w 1922 r., zbudowany jest w technologii muru pruskiego. Dworzec wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków.
Prace będą miały kompleksowy charakter i zakładają także dobudowanie pomieszczeń w południowym skrzydle wraz z wiatą, nawiązującą charakterem i gabarytami do historycznej formy. Zadaszenie będzie pełnić funkcję zewnętrznej poczekalni, szczególnie przydatnej w sezonie. Więcej o remoncie piszemy
tutaj.
Termin składania ofert mija 25 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono 60 tygodni. W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
To już kolejne podejście do przebudowy dworca. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione – wystartował tylko jeden podmiot z ofertą na kwotę 8,423 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego, wynoszącym 5,220 mln zł brutto.