PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dworca Hel. Roboty potrwają nieco ponad rok. Szacunkowa wartość zamówienia to 5,1 mln zł.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca Hel. To stacja końcowa dla pociągów pasażerskich linii nr 213 na Półwyspie Helskim. Obiekt, powstały w 1922 r., zbudowany jest w technologii muru pruskiego. Dworzec wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków.
Prace będą miały kompleksowy charakter i obejmują wykonanie nowego dachu, rozbiórkę wybranych ścian czy powiększenie lub wykonanie nowych otworów drzwiowych i okiennych. Budynek zostanie ocieplony z wykorzystaniem wełny mineralnej i płyt PIR, odtworzony ma zostać drewniany mur pruski. Przewidziano wykonanie izolacji fundamentów oraz iluminacji obiektów. Dobudowane zostaną pomieszczenia w południowym skrzydle wraz z wiatą, nawiązujące charakterem i gabarytami do historycznej formy.
Wejście do budynku zaplanowano w południowym, parterowym skrzydle, od strony wschodniej. Tutaj, na parterze, zaplanowano hol pełniący funkcję poczekalni, kasy biletowe, toalety. Podróżni będą mogli korzystać też z wiaty pełniącej funkcję poczekalni zewnętrznej. W skrzydle północnym znajdą się pomieszczenia PKP PLK (obsługa ruchu kolejowego), a na piętrze – pomieszczenia techniczne zamiast obecnych mieszkań. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Projekt zakłada zagospodarowanie terenu. Rozebrane zostaną budynek toalet, wiata śmietnikowa, wiata z pomieszczeniami handlowo-usługowymi oraz rampa rozładowcza od strony południowej. Od strony wschodniej przewidziano zatokę i miejsce na food-trucki. Powstanie nowa wiata rowerowa.
Termin składania ofert mija 10 sierpnia. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Na realizację robót przeznaczono 420 dni, czyli ok. 14 miesięcy. W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
mat. PKP SA
mat. PKP SA
mat. PKP SA