PKP SA zawarły kolejne aneksy z wykonawcą budowy dworca Olsztyn Główny. Prace mają zakończyć się w sierpniu. Wcześniej – przed wakacjami – ma zostać udostępniona stacja po przebudowie z nowymi peronami i tunelem.
Nowy obiekt o charakterystycznej formie żagla będzie składa się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze (ta część realizowana jest również przez Torpol w ramach
inwestycji PKP PLK).
Wykonawcą budowy nowego dworca kolejowego jest firma Torpol, z którą PKP SA
podpisały umowę pod koniec stycznia 2022 r. Pierwotna wartość oferty to 70,971 mln zł brutto, a na realizację przeznaczono 17 miesięcy. Prace miały zakończyć się więc 30 czerwca 2023 r.
Termin realizacji inwestycji był wielokrotnie zmieniany. Zgodnie z kolejnymi aneksami prace miały zakończyć się w listopadzie 2023 r., potem w lutym 2024 r., w marcu, a następnie w kwietniu 2024 r. Najnowszy aneks – z 12 marca – ustala termin realizacji na 7 sierpnia 2024 r.
Zmieniało się też wynagrodzenie wykonawcy. Zgodnie ze styczniowym aneksem ustalono je na 87,272 mln zł brutto.
Torpol
przebudowuje też układ torowo-peronowy. Tutaj prace związane z budową peronów, torów i tunelu mają zakończyć się w maju 2024 r. – całość udostępniona zostanie więc od korekty rozkładu jazdy obowiązującej od 9 czerwca. W związku z przedłużeniem prac przy dworcu wyjście z tunelu będzie się odbywać poprzez peron 1.