Trwa przebudowa dworca w Raciborzu, który zmieni swoje gabaryty i formę. Przy okazji rozebrano powiązaną konstrukcyjne z dworcem wiatę na peronie nr 1. Na razie nie przewidziano jej odbudowy – nowe zadaszenie może pojawić się w ciągu kilku lat, w ramach prac PKP PLK przy przebudowie stacji.
Latem zeszłego roku ruszyła przebudowa dworca w Raciborzu. – Do tej pory wykonano już wiele prac. Zakończono między innymi prace konstrukcyjne – odbudowano po wyburzeniu segment centralny, skrzydło północne i południowe budynku. W skrzydłach dworca i segmencie środkowym wstawiono już okna i witryny, obecnie prowadzone są prace przy elewacji. Wewnątrz budynku trwają roboty wykończeniowe i montaż instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych. W najbliższym czasie prace te będą kontynuowane – informuje Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA.
Planowany termin zakończenia inwestycji dworcowej to I poł. 2024 r. Budynek będzie składał się z trzech funkcjonalnie połączonych ze sobą segmentów. Elewacja dworca zyska nieco industrialny wygląd. Więcej o zakresie prac piszemy
tutaj.
Przy okazji prac przy przebudowie dworca rozebrano zadaszenie na peronie nr 1. – Konstrukcja wiaty była częściowo oparta o wyburzany budynek dworca, dlatego wiata została rozebrana – wyjaśnia Sarna. Prace przy przebudowie dworca nie przewidują jednak odbudowy zadaszenia. – Po zakończeniu przebudowy dworca w Raciborzu podróżni będą mogli oczekiwać na przyjazd pociągu m.in. na tarasie (w tzw. poczekalni letniej) na piętrze budynku, który będzie częściowo zadaszony. Dostaniemy się z niego schodami lub pochylnią bezpośrednio na sąsiadujący peron – wyjaśnia Sarna.
Niewykluczone, że pasażerowie „odzyskają” wiatę w późniejszym etapie. PKP PLK zleciły przygotowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. – Zadanie przewiduje m.in. przebudowę stacji Racibórz i dostosowanie jej do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Planowana jest również budowa nowej wiaty nad peronem 1. Zakończenie prac projektowych planowane jest w 2024 r. W kolejnych latach, po zapewnieniu finansowania, planowana jest realizacja robót budowlanych – wyjaśnia Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.