PKP SA podpisały umowę z wykonawcą przebudowy dworca w Skarżysku-Kamiennej. W wyniku prac odnowione mają zostać elewacje i zmianie ulegnie układ funkcjonalny pomieszczeń oraz architektura wnętrz.
Przed majówką, 26 kwietnia, PKP SA zawarły umowę z firmą SKB na przebudowę dworca w Skarżysku-Kamiennej. Koszt prac, które potrwać mają 78 tygodni, czyli blisko półtora roku, to 29,8 mln zł brutto.
Obiekt, datowany na rok 1925, jest objęty ochroną konserwatorską. Zakres prac przewiduje budowę dworca tymczasowego, podniesienie peronu nr 1, rozbiórkę budynków magazynowo-usługowych w części południowo-wschodniej oraz budynku zlokalizowanego od zachodniej strony dworca, budowę parkingu po drugiej stronie torów na 150 samochodów, demontaż czterech nieużytkowanych torów bocznicowych wraz z rozjazdami oraz zagospodarowanie terenu wokół dworca.
W zakresie budynku dworca przewidziane jest przywrócenie historycznej formy obiektu wraz z kompleksową renowacją elewacji, wymianą pokrycia dachowego, rozbiórką wtórnej przybudówki stanowiącej obecne wejście do części piwnicy. Planowane jest odtworzenie attyk, gzymsów, balustrad oraz wymiana stolarki.
W środku zmianie ulegnie układ funkcjonalny pomieszczeń. Zostanie zaprojektowana dodatkowa klatka schodowa pomiędzy poziomem parteru budynku i piwnicy umożliwiająca w przyszłości połączenie z pieszym tunelem podziemnym pod torami (odrębna inwestycja) i zapewniająca bezpośrednie dojście dla podróżnych do dworca kolejowego. Zaprojektowane zostaną również trzy windy. Na parterze przewidziano hol dworcowy z poczekalnią, poczekalnię „cichą”, kasy z zapleczem, biuro administratora dworca, ogólnodostępne toalety, lokale komercyjne. I i II piętro będą pełnić funkcję biurową dla spółek kolejowych. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych.
Jednocześnie prace na stacji prowadzą PKP PLK. – Przebudowa peronu nr 3 jest kontynuowana. Ułożono nawierzchnię peronu, następnie zamontowane będą gabloty, tablice informacyjne, ławki i wiata – informuje Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK.
Prace są prowadzone w ramach przebudowy linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. – Obecnie trwa pierwszy etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wsch., którego zakończenie jest planowane w połowie sierpnia br. Od września ub. roku pociągi kursują po nowym torze nr 1 łączącym Skarżysko-Kamienną i Starachowice Wschodnie. Zmodernizowane perony na przystankach osobowych w Skarżysku Kościelnym, Marcinkowie i Starachowicach oraz na stacji Wąchock służą już mieszkańcom regionu – mówi Miernikiewicz.
Przedłużają się natomiast przygotowania do realizacji pozostałych obiektów na stacji w Skarżysku. – Przetarg na budowę tunelu i przebudowę 2 peronów w Skarżysku-Kamiennej został unieważniony, natomiast PKP Polskie Linie Kolejowe nie rezygnują z realizacji inwestycji. Trwa analiza sytuacji rynkowej i zakresu prac na stacji, tak aby w kolejnym przetargu został wybrany wykonawca. Ponowne ogłoszenie przetargu jest planowane w tym roku – zapowiada Izabela Miernikiewicz.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.