W zakładach Solarisa trwa produkcja 24-metrowych trolejbusów bateryjnych, które będą obsługiwać trasę do praskiego lotniska. Przedstawiciele przewoźnika – spółki Dopravní podnik hlavního města Prahy – dokonali badania technicznego pierwszego pojazdu.
DPP
podpisało umowę z konsorcjum firm Solaris i Škoda w lutym 2022 r. Obejmuje ona 20 pojazdów dwuprzegubowych o długości 24,7 m. Pojazdy są kupowane do obsługi linii 119, łączącej Dworzec Veleslavin i Lotnisko Havla.
Pojazdy mają dwa silniki elektyczne 320 kW – z odzyskiem energii podczas hamowania. Pojemność trolejbusów to 179 pasażerów, z czego 52 na miejscach siedzących.
W tym tygodniu przedstawiciele DPP przeprowadzili kontrolę techniczną pierwszego pojazdu. W połowie kwietnia pojazd zostanie przetransportowany do zakładów Skody w Pilźnie, gdzie odbędzie się montaż osprzętu elektrycznego. Jazdy próbne mają się rozpocząć w Pradze w II połowie tego roku, a termin dostawy upływa w lutym 2024 r.
Niedawno
rozpoczęto elektryfikację 9-kilometrowej linii autobusowej nr 119 na lotnisko. Jej odbiory zaplanowano w I kwartale 2024 r.