Działdowo rozstrzygnęło przetarg i zaakceptowało ofertę jedynego startującego na zakup czterech elektrobusów z podziałem na dwie części. Pojazdy mają zostać dostarczone jesienią.
Pierwsza część dotyczy dwóch autobusów midi. Zamawiający wymaga autobusów o długości 8-9,5 m i szerokości 2-2,6 m, które pomieszczą min. 50 pasażerów, z czego co najmniej 20 na miejscach siedzących. Wymagane są dwie pary drzwi, otwierane do wewnątrz (pierwsze o szerokości min. 650 mm, drugie – 1200 mm). Pojazd ma być napędzany silnikiem bądź silnikami elektrycznymi o mocy min. 150 kW. Minimalną pojemność baterii określono na 250 kWh, a zasięg – 300 km.
Przedmiotem drugiej części jest dostawa dwóch pojazdów mini. Pojazdy o długości 6,5-8 m i szerokości 2-2,6 m mają pomieścić min. 25 pasażerów, z czego co najmniej 12 na miejscach siedzących. Wymagany jest silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 90 kW oraz bateria trakcyjna o pojemności min. 85 kWh. Autobus ma być wyposażony w niezależny układ rekuperacji energii hamowania. Dopuszczalny układ drzwi: 0-2-0 lub 0-1-2, otwierane do wewnątrz lub na zewnątrz. Zamawiający wymaga kabiny półzamkniętej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
W czwartek 25 maja minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Busnex, oferujący chińskie Yutongi. Firma wyceniła część obejmującą pojazdy midi na 4,460 mln zł brutto, a mini – 3,028 mln zł brutto. Budżet wynosi 7,4 mln zł – 4,4 mln zł na część I i 3,0 mln zł na część II. Busnex zaproponował modele E9 i E7. Zamawiający nieznacznie zwiększył budżet i 14 czerwca zaakceptował oferty.
Zamówienie ma zostać zrealizowane do 20 listopada. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania, jeśli środki unijne, o które się ubiega, nie zostaną mu przyznane.