Kolejny raz PKP SA starają się wybrać firmy, które zaprojektują i wybudują dworce systemowe w różnych lokalizacjach. Przetarg obejmuje dziewięć obiektów w województwach mazowieckim, podlaskim i wielkopolskim wpłynęło pięć ofert.
Postępowanie jest podzielone na dwie części w zależności od rodzaju dworca, jaki ma zostać wybudowany. Przewidziano dwa warianty. Typ A przewiduje wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B to większa wersja z zamkniętą, ogrzewaną poczekalnią oraz częścią komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasą z zapleczem sanitarnym.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
- Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
- Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki.
Termin składania ofert mija 15 maja, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono do 70 tygodni. To już kolejne podejście do realizacji dworców w tych lokalizacjach – w niektórych przypadkach już piąte.