Bielsko-Biała prowadzi postępowanie na zaprojektowanie węzła przesiadkowego w rejonie głównej stacji kolejowej. Powstać miałaby m.in. zadaszona kładka ze schodami i chodnikami ruchomymi, nowe budynki obsługi pasażerów po wschodniej stronie torów, a także tereny zielone. Właśnie minął termin składania wniosków o udział w postępowaniu.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego w Bielsku-Białej (wraz ze strefą obsługi pasażerskiej). Zamówienie obejmuje też opracowanie wniosków o wydanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji oraz o finansowanie w ramach funduszy unijnych (z programu Feniks). Postępowanie jest prowadzone w trybie negocjacji z ogłoszeniem.
Zakres inwestycji obejmuje szereg obiektów, w tym budowę nowego budynku obsługi pasażerskiej i usługowego, dworca autobusowego, centrum zarządzania ruchem z częścią administracyjną, socjalno-biurową i garażową. Przewidziano także budowę dróg wewnętrznych, wielopoziomowego parkingu, parkingów terenowych, przebudowę ul. Warszawskiej, Piastowskiej i 3 Maja. Istniejąca kładka nad torami miałaby zostać rozebrana, a w jej miejscu przewidziano nową, łączącą ul. Warszawską i Podwale – niezadaszoną w części nad ul. Warszawską i zasadzoną nad torami, z windami, schodami i chodnikami ruchomymi. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (17 października) minął termin składania wniosków o udział w postępowaniu. W sumie wpłynęło dziewięć takich wniosków: ARP Manecki Architekci; Infra – Centrum Doradztwa; Pracownia Architektoniczna Czora i Czora oraz TFM Projekt; YLE Inżynierowie i WXCA Group; MH Projekt; Databout; Mosty Katowice i PA Nova; ADC i DMK Inżynieria; JSK Architekci.
Kryteria oceny to cena (60%), doświadczenie personelu (40%). Dokumentacja ma być gotowa w ciągu 430 dni od zawarcia umowy. Prawem opcji objęto nadzór autorski.