Partnerzy serwisu:
Mobilność

E-dworzec: Stworzyliśmy innowacyjny system sprzedaży biletów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
E-dworzec: Stworzyliśmy innowacyjny system sprzedaży biletów
mat. prasowe
Sprzedaż biletów na zaprogramowanej kasie przy dużej liczbie funkcjonujących ulg ustawowych jest mocno uciążliwa dla kierowców. Firma Posnet Polska S.A. wraz z twórcami systemu e-dworzec opracowali możliwość sprzedawania biletów, mając pod ręką jedynie smartfona lub tablet oraz małe urządzenie fiskalne. O innowacyjności tego rozwiązania i korzyściach dla przewoźników, rozmawiamy z Arturem Socikiem, dyrektorem firmy Early2Pay, odpowiedzialnej za projekt e-dworzec.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: To najmniejsza drukarka, którą można spotkać na rynku. Co jednak sprawia, że jest ona wyjątkowa?

Artur Socik, dyrektor firmy Early2Pay:
Powiem z punktu widzenia przewoźnika. Drukarka stworzona przez Posnet jest przede wszystkim mała i lekka. To nie jest tak, że nie ma urządzeń, które mogą drukować bilety. Są to olbrzymie konstrukcje sprzed 20 lat. Małe rozmiary to łatwość instalacji w każdym autobusie. Bileterka Posnet jako jedyna na rynku ma kopię elektroniczną. Dzięki temu nie potrzeba dwóch rolek papieru, a zmiana papieru jest prostą czynnością. Bileterka działa bezprzewodowo, co sprawia, że może się bez problemu łączyć z telefonem lub tabletem.

I to właśnie ta ostatnia cecha została przez państwa prężnie wykorzystana w urządzeniu?

Wspólnie z firmą Posnet stworzyliśmy coś bardzo innowacyjnego na rynku. Temo HS Bileterka to urządzenie fiskalne specjalnie dedykowane do drukowania biletów z ulgami ustawowymi, a przede wszystkim system e-dworzec, który umożliwia pasażerom zakup biletów przez internet, przez telefon komórkowy, na dworcach i w autobusach. I to wszystko w jednym prostym systemie co ułatwia zarządzanie danymi dla przewoźnika.

Czym się różni wasz system od innych dostępnych systemów?

System e-dworzec to jeden system zastępujący kilka innych systemów, a jego główną zaletą jest integracja danych. Jeżeli wprowadzę korekty w jednej części tego systemu, to one od razu są widoczne na stronie przewoźnika, na stronie sprzedaży biletów oraz w aplikacji mobilnej e-dworzec dla pasażera i w aplikacji e-bileterka dla kierowcy. Wszystkie części systemu automatycznie dokonują wymiany danych z serwerem i umożliwiają zaawansowane raporty.

Kierowca do sprzedaży biletów potrzebuje jedynie drukarki fiskalnej oraz smartfona lub tableta, które obsługują to małe urządzenie. Czy w autobusie kierowca będzie mógł sprzedawać też bilety długookresowe?

W konkurencyjnych systemach, można jedynie przedłużyć bilet, ale tylko wtedy, kiedy jest on zarejestrowany na karcie. Nasz system jako pierwszy na polskim rynku umożliwia kierowcy sprzedaż zarówno biletów jednorazowych, jak i miesięcznych w autobusach.

A czy wasza aplikacja też będzie obsługiwała karty?

Mamy rozwiązanie kartowe, które współdziała z telefonem z NFC. Gdy przyłożę aktualny bilet miesięczny w formie karty do smartfona, to aplikacja podświetla się i dźwiękowo informuje czy bilet jest ważny na dany kurs – umożliwia to szybkie sprawdzenie wielu biletów miesięcznych i zbieranie statystyk o częstotliwości korzystania z autobusów przez pasażerów.

Gdybyśmy mieli wymieniać korzyści, jakie niesie cały system dla transportu publicznego, to jakie by to były?


Przyzwyczailiśmy się kupować towary w internecie taniej, tymczasem na rynku autobusowym rozwiązania konkurencyjne do e-dworzec pobierają opłatę transakcyjną od pasażerów w wysokości 10%, przez co bilet kupiony w internecie jest droższy od tego kupionego na dworcu lub w autobusie.
Niektórzy przewoźnicy nazywają to absurdem i nie sprzedają biletów przez internet, trudno się z nimi nie zgodzić.

Dzięki systemowi e-dworzec pasażerowie będą mogli kupować bilety autobusowe i kolejowe łatwiej i taniej bo bez dodatkowych opłat – to bardzo wymierna korzyść.

Oprócz tego, że przewoźnik zarejestruje sprzedaż biletu, będzie mógł on zarządzać całym systemem sprzedażowym. Jeśli klient chciałby dodać nową funkcję, by np. urządzenie po sprzedaży 30 biletów, sprzedało trzydziesty pierwszy bilet za darmo, to w klasycznej kasie tak łatwo nie da się zaimplementować takiej funkcjonalności. Należałoby wtedy zgłosić się do Głównego Urzędu Miar i homologować takie urządzenie by uzyskać na nie certyfikat. W przypadku naszego systemu różnica jest taka, że jeżeli klient potrzebuje danej funkcjonalności, to my ją dodajemy w aplikacji sprzedażowej, która steruje drukarką fiskalną. Możemy to zrobić w dowolnym momencie.

Dlaczego wykorzystali państwo właśnie telefon?

Telefon jest urządzeniem, które właściwie każdy z nas posiada. Co więcej, urządzenie to daje nam bardzo dużo możliwości. Jeżeli autobus wyjechał z Krakowa do Gdańska i przejeżdża przez Warszawę to możemy śledzić w czasie rzeczywistym jego przejazd i sprzedawać na kolejnych dworcach bilety, wiedząc jakie jest wykorzystanie miejsc w tym autobusie. To właśnie umożliwia nam też aplikacja w połączeniu właśnie z telefonem.

Dane są przechowywane w chmurze. Jaka jest gwarancja, że one są bezpieczne?

Mamy odpowiedni poziom zabezpieczenia, który jest na najwyższym poziomie i chroni dane naszych klientów. Dane przechowywane są w trzech miejscach – w kopii elektronicznej na drukarce fiskalnej, w telefonie i na kilku serwerach w chmurze, gdzie tworzymy kopie zapasowe kilka razy dziennie.
Dodatkowo bazy danych w sieci są szyfrowane, a klienci mogą skopiować swoje dane na swój serwer.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Kierowcy nie będą już sprzedawać biletów ZTM

Mobilność

Warszawa: Kierowcy nie będą już sprzedawać biletów ZTM

Witold Urbanowicz 18 grudnia 2017

Autobusy i kolej na jednym bilecie. Problem nie tylko w taryfie

Prawo & Finanse

Warszawiacy kupują więcej biletów

Prawo & Finanse

Warszawiacy kupują więcej biletów

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2016

Zobacz również:

Warszawa: Kierowcy nie będą już sprzedawać biletów ZTM

Mobilność

Warszawa: Kierowcy nie będą już sprzedawać biletów ZTM

Witold Urbanowicz 18 grudnia 2017

Autobusy i kolej na jednym bilecie. Problem nie tylko w taryfie

Prawo & Finanse

Warszawiacy kupują więcej biletów

Prawo & Finanse

Warszawiacy kupują więcej biletów

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5