Elbląg dopłaci nie tylko do rozbudowy torowiska na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, ale także do budowy nowej hali do postoju i naprawy pojazdów. Nie udało się znaleźć środków na budowę węzła przesiadkowego w obszarze Placu Dworcowego.
Miasto kilkukrotnie – w związku z brakiem ofert – musiało ogłaszać przetarg na wykonanie prac w ramach zadania przebudowy zajezdni tramwajowej oraz budowy węzła przesiadkowego przy dworcu. Kiedy wreszcie oferty spłynęły, okazały się mocno przekraczać budżet zamawiającego.
Z końcem grudnia zeszłego roku miasto znalazło dodatkowe środki na
część dotyczącą budowy torów i sieci trakcyjnej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. Elbląg przygotował na ten cel 1,6 mln zł, z kolei wybrana oferta opiewa na kwotę 4,5 mln zł. Zadanie realizować będzie Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud. Firma pokonała w tym zadaniu Przedsiębiorstwo Budowlano-Montażowe Elzambud, które oszacowało kontrakt na prawie 7,4 mln zł.
Teraz miasto rozstrzyga kolejne części przetargu. Pozytywnego zakończenia doczekała się część związana z rozbiórką istniejącej hali stalowej oraz budową nowej hali postojowej dla tramwajów. Nowy obiekt, który miałby powstać w miejscu istniejącej hali naprawczej autobusów, miałby się składać z dwóch naw i pełnić funkcję hali postojowej oraz obsługowo-naprawczej. W każdej z dwóch naw miałyby garażować wagony tramwajowe. Dodatkowo w jednej z naw planowane jest wykonywanie czynności obsług codziennych, przeglądów okresowych oraz drobne naprawy awaryjne, w drugiej nawie miałoby zostać zainstalowane stanowisko do mycia wagonów. W hali znalazłoby się też stanowisko do podnoszenia wagonów oraz ich malowania. W ramach tego zadania do miasta wpłynęły dwie oferty powyżej 7 mln zł brutto. Elbląg ostatecznie wybrał, mimo budżetu 4 mln zł, ofertę lokalnej firmy Zakład Ogólnobudowlany inż. Mirosław Markiewicz za 7,1 mln zł.
Ostatnia część zamówienia to prace przy budowie węzła przesiadkowego przy dworcu PKP. Przewidziano przebudowę tramwajowych peronów przystankowych, dobudowę chodnika, montaż na przystankach tramwajowych oraz autobusowych na pl. Dworcowym m.in. biletomatów oraz tablic informacyjnych. Inwestycja nie obejmuje wcześniej planowanej budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Jedyna złożona oferta Elbląskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej za 1,5 mln zł była za droga względem budżetu w wysokości 590 tys. zł i tę część zamawiający unieważnił.