Przedmiotem jednego z elbląskich przetargów jest wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy infrastruktury tramwajowej w ul. 3 Maja od pl. Konstytucji do pl. Grunwaldzkiego. To część planowanego do realizacji projektu unijnego.
Długość odcinka, który ma zostać objęty pracami, wynosi ok. 614 mtp. Dwutorowe torowisko na tym odcinku jest mocno wyeksploatowane. Nie posada też odwodnienia, co dodatkowo pogłębia deformację toru.
Wymagane jest torowisko konstrukcji podsypkowej, na podkładach strunobetonowych –w istniejącym śladzie, z niewielką korektą układu geometrycznego. Zastosowane zostaną maty wibroizolacyjne, wykonane zostanie odwodnienie. Przejścia dla pieszych wykonane będą z betonowej kostki brukowej, przy ul. Bałuckiego zastosowany zostanie labirynt bezpieczeństwa. Przebudowane zostaną przystanki – zamawiający wymaga platform o długości min. 30 m i wysokości 0,19 m w stosunku do główki szyny, ustawione zostaną wiaty. W zakresie sieci trakcyjnej – wymieniony zostanie słup przy ul. Oboźnej, przebudowane zostaną punkty zasilające, a także kable i sieć powrotna. Sieć trakcyjna górna nie podlega przebudowie.
Termin składania ofert minął 3 czerwca,. Wystartowały cztery podmioty. Cone AMG wyceniło ofertę na blisko 172 tys. zł brutto, Progreg – 184,5 tys. zł, Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem – 595,6 tys. zł, a Highway – 651,9 tys. zł. Budżet wynosił 193,8 tys. zł brutto. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie projektanta branży torowej (25%) i sieci trakcyjnej (15%).
Na wykonanie zamówienia przeznaczono siedem miesięcy. Założono świadczenie usługi nadzoru autorskiego nad realizacją prac w terminie do 36 miesięcy od daty uzyskania zgody na realizację robót budowlanych.
Elbląg zamierza zrealizować projekt w ramach programu unijnego Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Jednocześnie trwają przetargi na dokumentację projektową dla szeregu innych projektów: przebudowy torów w ciągu
al. Grunwaldzkiej od 3 Maja do Polnej i
od Komeńskiego do pętli przy Druskiej, na
skrzyżowaniu ul. Dąbka i al. Piłsudskiego, w ciągu
1 Maja od pl. Słowiańskiego do pl. Konstytucji, a także
budowy torów odstawczych wraz z siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej.