Ruszył przetarg na modernizację obecnej zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. Nowy obiekt zastąpi konstrukcję z lat 80 XX wieku. Znaleźć mają tam miejsce nowe wozy, które produkuje dla Elbląga Modertrans. Wśród zadań znalazło się też powstanie węzła przesiadkowego przy pl. Dworcowym wraz ze ścieżką rowerową wzdłuż Grunwaldzkiej.
Rozpoczęło się poszukiwanie wykonawcy modernizacji obecnej zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej w Elblągu. Miasto chce rozebrać obecną konstrukcję, a w jej miejscu postawić nowy obiekt. Jak wyjaśnia Urząd Miasta, obecnie istniejąca hala jest wykorzystywana jako warsztat oraz magazyn, z którego korzystają pracownicy zajmujący się naprawą torów. Powstała ona w połowie lat 80. XX wieku. Z wyjaśnień wynika, że budynek jest już mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem, dodatkowo pokrytym w połowie płytami azbestowymi. Warto przypomnieć, że w trakcie realizacji jest już umowa z Modertransem na wyprodukowanie
trzech tramwajów jednoczłonowych częściowo niskopodłogowych.
Nowy obiekt, który powstanie w miejscu istniejącej hali naprawczej autobusów, będzie składał się z dwóch naw. Będzie on pełnił funkcję hali postojowej oraz obsługowo-naprawczej. W każdej z dwóch naw będą garażowały wagony tramwajowe. Dodatkowo w jednej z naw będą wykonywane czynności obsług codziennych, przeglądów okresowych oraz drobne naprawy awaryjne, w drugiej nawie zostanie zainstalowane stanowisko do mycia wagonów. W hali znajdzie się też stanowisko do podnoszenia wagonów oraz ich malowania. Konieczna będzie również dobudowa torowisk z siecią trakcyjną.
Przy okazji tego zadania Elbląg planuje stworzenie także węzła przesiadkowego na ul. Grunwaldzkiej. Przy Placu Dworcowym pojawią się dwa nowe perony tramwajowe wyposażone w wiaty, trzy tablice pasażerskie, trzy biletomaty, stojaki rowerowe i przystanki Park&Ride. Przystanki na pętli autobusowej zostaną dodatkowo doświetlone oświetleniem w technologii LED. Powstanie też ścieżka rowerowa po północnej stronie Grunwaldzkiej na odcinku od ronda Kaliningrad do ulicy Komeńskiego.
Wszystko odbywa się w ramach projektu „Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga”. Poszukiwania wykonawcy potrwają do 26 marca 2018 roku. Cena zadecyduje w 60% o zwycięstwie w przetargu. Reszta to okres gwarancji (20%), doświadczenie kierownika budowy (10%) oraz liczba zatrudnionych osób bezrobotnych na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia (10%). Według planów, projekt ma zostać zrealizowany do 31 stycznia 2020 roku.