Elbląg po półtora miesiąca rozstrzyga przetarg na dostawę piątego jednoczłonowego i częściowo niskopodłogowego tramwaju. Tak jak w poprzednich przetargach zwycięzcą został Modertrans. Pierwszy tramwaj tego typu dla Elbląga był niedawno testowany w Łodzi.
Przedmiotem zamówienia jest zakup jednego nowego wagonu tramwajowego. Długość jednoczłonowego pojazdu określono na 14-15,5 m, szerokość na 2,3-2,4 m, a udział niskiej podłogi na co najmniej 30% powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
tutaj.
W skład zamówienia wchodzi dostawa specjalistycznego wyposażenia obsługowego tramwaju, pakietu naprawczego oraz szkolenie pracowników. Zwycięzca musi dostarczyć w ramach zamówienia samochód pogotowia technicznego. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane do końca października 2021 r.
Termin składania ofert minął 8 października. Wystartował jedynie Modertrans, który zaoferował realizację zamówienia za 3,340 mln zł brutto, w tym 2,360 mln zł netto za dostawę tramwaju. To więcej niż przewidywał budżet, ale ostatecznie zamawiający zwiększył środki i poinformował dziś (29 listopada) o rozstrzygnięciu przetargu.
Modertrans jako jedyny wystartował w dwóch poprzednich przetargach na dostawy łącznie czterech wagonów tego samego typu, jak w nowym postępowaniu. Elbląg jest pierwszym miastem, które zdecydowało się na zakup nietypowych – jak na Polskę – tramwajów jednoczłonowych z niską podłogą. Pierwszy, 14,5-metrowy tramwaj MF 09 AC
odbywał niedawno jazdy homologacyjne w Łodzi.