Elbląg otworzył oferty w przetargu na dostawy kolejnego jednoczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju. Zgodnie z oczekiwaniami wystartował jedynie Modertrans. To już piąty tego typu tramwaj, który ma trafić do Elbląga.
Przedmiotem zamówienia jest zakup jednego nowego wagonu tramwajowego. Długość jednoczłonowego pojazdu określono na 14-15,5 m, szerokość na 2,3-2,4 m, a udział niskiej podłogi na co najmniej 30% powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
tutaj.
W skład zamówienia wchodzi dostawa specjalistycznego wyposażenia obsługowego tramwaju, pakietu naprawczego oraz szkolenie pracowników. Zwycięzca musi dostarczyć w ramach zamówienia samochód pogotowia technicznego. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane do końca października 2021 r.
Dzisiaj (8 października) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Modertrans, który wycenił usługę na 3,340 mln zł brutto, w tym 2,360 mln zł netto za dostawę tramwaju i 175 tys. zł netto za pojazd pogotowia technicznego. Budżet zamawiającego określony został natomiast na kwotę 2,645 mln zł. Nacisk na oś w oferowanym tramwaju określono na 78 kN. Producent zaproponował także 36 miesięcy gwarancji na cały tramwaj oraz 84 miesiące na powłoki lakiernicze i zabezpieczenia antykorozyjne tramwaju.
Modertrans jako jedyny wystartował w dwóch poprzednich przetargach na dostawy łącznie czterech wagonów tego samego typu, jak w nowym postępowaniu. Elbląg jest pierwszym miastem, które zdecydowało się na zakup nietypowych – jak na Polskę – tramwajów jednoczłonowych z niską podłogą. Pierwszy pojazd tego typu ma być gotowy na przełomie roku.