Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elbląg po raz kolejny przymierza się do przebudowy zajezdni tramwajowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Elbląg po raz kolejny przymierza się do przebudowy zajezdni tramwajowej
fot. MJ
Elbląg znowu szuka firmy, która przebuduje zajezdnię tramwajową i postawi na jej terenie nową halę postojową. Elementem inwestycji jest też poprawa warunków obsługi pasażerów przesiadających się w rejonie dworca. Przedsięwzięcie ma ukończyć się na początku 2020 r.

Po ostatniej rozbudowie elbląskiej sieci tramwajowej o niecały kilometr torowiska w centrum oraz zakupie trzech częściowo niskopodłogowych tramwajów dalsze inwestycje miasta są skromne. Najważniejszym zadaniem pozostaje przebudowa zajezdni oraz budowa węzła przesiadkowego przy dworcu.

Miasto po raz kolejny – w związku z brakiem ofert w poprzednim postępowaniu – ogłasza przetarg na wykonanie prac w ramach tego zadania. Zakres zamówienia obejmuje rozbiórkę istniejącej hali stalowej oraz budowę nowej hali postojowej dla tramwajów. Powstanie też nowe torowisko na terenie zajezdni.

Nowy obiekt, który powstanie w miejscu istniejącej hali naprawczej autobusów, będzie składał się z dwóch naw. Będzie on pełnił funkcję hali postojowej oraz obsługowo-naprawczej. W każdej z dwóch naw będą garażowały wagony tramwajowe. Dodatkowo w jednej z naw będą wykonywane czynności obsług codziennych, przeglądów okresowych oraz drobne naprawy awaryjne, w drugiej nawie zostanie zainstalowane stanowisko do mycia wagonów. W hali znajdzie się też stanowisko do podnoszenia wagonów oraz ich malowania.

Jeżeli chodzi o węzeł przesiadkowy przy dworcu PKP, to przewidziano przebudowę tramwajowych peronów przystankowych, dobudowę chodnika, montaż na przystankach tramwajowych oraz autobusowych na pl. Dworcowym m.in. biletomatów oraz tablic informacyjnych. Inwestycja nie obejmuje wcześniej planowanej budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej.

Termin składania ofert mija 27 kwietnia. O wyborze zadecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), doświadczenie kierownika budowy (20%) oraz aspekt społeczny, czyli zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia osób bezrobotnych (10%). Zadanie ma zostać wykonane do końca stycznia 2020 r.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elbląg chce 24-metrowych tramwajów

Komunikacja

Elbląg chce 24-metrowych tramwajów

Jakub Rösler 18 października 2024

Elbląg: Kto zaprojektuje przebudowę torów na 3 Maja? Cztery oferty

Przestrzeń

Elbląg rozbuduje zajezdnię tramwajową o tory odstawcze

Przestrzeń

Zobacz również:

Elbląg chce 24-metrowych tramwajów

Komunikacja

Elbląg chce 24-metrowych tramwajów

Jakub Rösler 18 października 2024

Elbląg: Kto zaprojektuje przebudowę torów na 3 Maja? Cztery oferty

Przestrzeń

Elbląg rozbuduje zajezdnię tramwajową o tory odstawcze

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5