Elbląg znowu szuka firmy, która przebuduje zajezdnię tramwajową i postawi na jej terenie nową halę postojową. Elementem inwestycji jest też poprawa warunków obsługi pasażerów przesiadających się w rejonie dworca. Przedsięwzięcie ma ukończyć się na początku 2020 r.
Po ostatniej rozbudowie elbląskiej sieci tramwajowej o
niecały kilometr torowiska w centrum oraz
zakupie trzech częściowo niskopodłogowych tramwajów dalsze inwestycje miasta są skromne. Najważniejszym zadaniem pozostaje przebudowa zajezdni oraz budowa węzła przesiadkowego przy dworcu.
Miasto po raz kolejny – w związku z brakiem ofert w poprzednim postępowaniu – ogłasza przetarg na wykonanie prac w ramach tego zadania. Zakres zamówienia obejmuje rozbiórkę istniejącej hali stalowej oraz budowę nowej hali postojowej dla tramwajów. Powstanie też nowe torowisko na terenie zajezdni.
Nowy obiekt, który powstanie w miejscu istniejącej hali naprawczej autobusów, będzie składał się z dwóch naw. Będzie on pełnił funkcję hali postojowej oraz obsługowo-naprawczej. W każdej z dwóch naw będą garażowały wagony tramwajowe. Dodatkowo w jednej z naw będą wykonywane czynności obsług codziennych, przeglądów okresowych oraz drobne naprawy awaryjne, w drugiej nawie zostanie zainstalowane stanowisko do mycia wagonów. W hali znajdzie się też stanowisko do podnoszenia wagonów oraz ich malowania.
Jeżeli chodzi o węzeł przesiadkowy przy dworcu PKP, to przewidziano przebudowę tramwajowych peronów przystankowych, dobudowę chodnika, montaż na przystankach tramwajowych oraz autobusowych na pl. Dworcowym m.in. biletomatów oraz tablic informacyjnych. Inwestycja nie obejmuje wcześniej planowanej budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej.
Termin składania ofert mija 27 kwietnia. O wyborze zadecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), doświadczenie kierownika budowy (20%) oraz aspekt społeczny, czyli zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia osób bezrobotnych (10%). Zadanie ma zostać wykonane do końca stycznia 2020 r.