Elbląg zdecydował się dopłacić do drogiej rozbudowy zajezdni tramwajowej. Z trzech zadań udało się rozstrzygnąć wyłącznie tę, która dotyczy rozbudowy torowiska – i to mimo radykalnego przekroczenia budżetu. Rozbudowa hali i budowa węzła przesiadkowego w obszarze Placu Dworcowego muszą na razie zaczekać.
Miasto po raz kolejny – w związku z brakiem ofert w poprzednim postępowaniu – ogłosiło przetarg na wykonanie prac w ramach zadania przebudowy zajezdni tramwajowej oraz budowy węzła przesiadkowego przy dworcu. Zakres zamówienia obejmuje rozbiórkę istniejącej hali stalowej oraz budowę nowej hali postojowej dla tramwajów. W planach jest także powstanie nowego torowiska na terenie zajezdni. Niestety, okazuje się, że wyłącznie budowa torów i sieci trakcyjnej będzie możliwa do realizacji. Przetarg podzielony został na trzy zadania, a w każdym z nich oferenci przekroczyli przygotowany przez miasto budżet.
Elbląg planował nowy obiekt, który miałby powstać w miejscu istniejącej hali naprawczej autobusów. Miałby on składać się z dwóch naw i pełnić funkcję hali postojowej oraz obsługowo-naprawczej. W każdej z dwóch naw miałyby garażować wagony tramwajowe. Dodatkowo w jednej z naw planowane jest wykonywanie czynności obsług codziennych, przeglądów okresowych oraz drobne naprawy awaryjne, w drugiej nawie miałoby zostać zainstalowane stanowisko do mycia wagonów. W hali znalazłoby się też stanowisko do podnoszenia wagonów oraz ich malowania. W ramach tego zadania do miasta wpłynęły dwie oferty powyżej 7 mln zł brutto. Elbląg przygotował na ten cel 4 mln zł, w związku z czym ta część została unieważniona.
Unieważniono także część przetargu dotyczącą budowy węzła przesiadkowego przy dworcu PKP. Miasto chciałoby przebudować tramwajowe perony przystankowe, dobudować chodnik, zamontować na przystankach tramwajowych oraz autobusowych na pl. Dworcowym m.in. biletomaty oraz tablice informacyjne. Miasto chciało tę inwestycję wykonać za prawie 600 tys. zł, jednak jedyna oferta od Elbląskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej zaproponowało 1,5 mln zł.
Innego finału doczekała się za to część dotycząca budowy torów i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. Miasto przygotowało na ten cel 1,6 mln zł, z kolei wybrana oferta opiewa na kwotę 4,5 mln zł. Zadanie prawdopodobnie realizować będzie Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud. Firma pokonała w tym zadaniu Przedsiębiorstwo Budowlano-Montażowe Elzambud, które oszacowało kontrakt na prawie 7,4 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.