Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego wraz z konstrukcją i nawierzchnią na skrzyżowaniu ul. Dąbka i al. Piłsudskiego. O zamówienie ubiega się pięć podmiotów, ale wszystkie oferty istotnie przewyższają budżet.
Torowisko wykonane jest w technologii bezpodsypkowej składającej się z płyt prefabrykowanych typu węgierskiego. Z uwagi na słabe warunki gruntowe zaobserwowano zły stan nawierzchni, nierówności i klawiszowanie płyt.
Przewidziany do remontu odcinek liczy ok. 61 mtp. Torowisko ma być wykonane jako bezpodsypkowe – z zastosowaniem prefabrykowanych płyt, z wibroizolacją i odwodnieniem. Przewidziano też zmiany w zakresie ruchu drogowego. Założono umożliwienie jazdy na wprost z dwóch pasów na woltach ul. Dabka, wprowadzenie wyspy środkowej kanalizującej ruch, zmianę lokalizacji przystanków tramwajowych z ich przesunięciem za skrzyżowanie, podłączenie sterownika sygnalizacji do systemu miejskiej sieci światłowodowej w celu umożliwienia koordynacji z sygnalizacją na skrzyżowaniu Dąbka i Pionierskiej. Przejścia dla pieszych mają zostać doświetlone.
Wykonawca będzie musiał opracować projekty budowlane i wykonawcze, dokumentację aplikacyjną, pozyskać wszelkie wymagane uzgodnienia oraz złożyć wniosek o pozwolenie na budowę.
Termin składania ofert minął 29 maja. Wystartowało pięć podmiotów. Progreg wycenił usługę na 92 tys. zł brutto, YLE Inżynierowie – 244 tys. zł, Cone AMG – 283 tys. zł, Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem – 455 tys. zł, Highway – 517 tys. zł. Budżet wynosił nieco ponad 19 tys. zł. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie projektanta branży torowej (40%).
Na wykonanie zamówienia przeznaczono siedem miesięcy. Założono świadczenie usługi nadzoru autorskiego nad realizacją prac w terminie do 36 miesięcy od daty uzyskania zgody na realizację robót budowlanych. Elbląg zamierza zrealizować projekt w ramach programu unijnego Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Więcej o planach unijnych Elbląga piszemy
tutaj.