Elbląg otworzył oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej wzdłuż al. Grunwaldzkiej. O zamówienie ubiegają się cztery podmioty. Miasto zamierza sfinansować zadanie ze środków unijnych.
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy infrastruktury tramwajowej w al. Grunwaldzkiej od rozjazdu na wysokości ul. Jana Amosa Komeńskiego do peronów przystanków tramwajowych przy pętli tramwajowej na ul. Druskiej. Na odcinku od budynku nr 6 do rozjazdu znajdującego się przy II bramie wyładowni PKP torowisko jest pojedyncze, z mijanką na wysokości przystanku Grunwaldzka (Sadowa). W sumie to ok. 1,5 km torowiska (2502 m toru pojedynczego). Więcej o zakresie prac piszemy
tutaj.
Dzisiaj (27 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Cone AMG wyceniło zlecenie na 479,7 tys. zł brutto, Progreg – 885,6 tys. zł, Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem – 1,634 mln zł, YLE Inżynierowie – 1,829 mln zł. Budżet wynosił 789,5 tys. zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta branży torowej (25%) oraz sieci trakcyjnej (15%). Na wykonanie zamówienia przeznaczono siedem miesięcy. Założono świadczenie usługi nadzoru autorskiego nad realizacją prac w terminie do 36 miesięcy od zawarcia umowy.
Elbląg zamierza zrealizować projekt w ramach programu unijnego Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Jednocześnie trwają przetargi na dokumentację projektową dla szeregu innych projektów: przebudowy torów
w ciągu al. Grunwaldzkiej od 3 Maja do Polnej,
na skrzyżowaniu ul. Dąbka i al. Piłsudskiego,
w ciągu 1 Maja od pl. Słowiańskiego do pl. Konstytucji,
w ul. 3 Maja od pl. Konstytucji do pl. Grunwaldzkiego, a także
budowy torów odstawczych wraz z siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej.