Przedmiotem kolejnego przetargu jest wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy trasy tramwajowej w ciągu 1 Maja od pl. Słowiańskiego do pl. Konstytucji. O zamówienie ubiegają się cztery firmy.
W sumie prace miałyby objąć 739 metrów toru pojedynczego między pl. Słowiańskim a pl. Konstytucji. Dwutorowe torowisko na wspomnianym odcinku jest w dużej mierze wyeksploatowane i nie posiada odwodnienia. To doprowadza do pogłębienia deformacji torów.
Założono torowisko o konstrukcji podsypkowej w istniejącym śladzie – z niewielką korektą układu geometrycznego. nawierzchnia torowiska ma zostać zaprojektowana w postaci prefabrykowanych płyt EPT. Przewidziano maty wibroizolacyjne. Wykonane zostanie odwodnienie. Zmodernizowane zostaną przystanki – wymagana długość to min. 30 m, wysokość 0,19 m względem główki szyny. W przypadku sieci trakcyjnej założono przebudowę sieci powrotnej oraz – w razie zmiany geometrii torów – regulację w zakresie wysokości zawieszenia i odsuwów.
Termin składania ofert minął w środę 29 maja. Wystartowały cztery podmioty. Progreg wycenił zlecenie na 172 tys. zł brutto, Cone AMG – 388 tys. zł, Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem – 499 tys. zł, Highway – 642 tys. zł. Budżet wynosił 233 tys. zł.
O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta branży torowej (40%). Na wykonanie zamówienia przeznaczono siedem miesięcy. Założono świadczenie usługi nadzoru autorskiego nad realizacją prac w terminie do 36 miesięcy od daty uzyskania zgody na realizację robót budowlanych. Elbląg zamierza zrealizować projekt w ramach programu unijnego Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Więcej o planach unijnych Elbląga piszemy
tutaj.