Elbląg otworzył oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy infrastruktury tramwajowej w ciągu al. Grunwaldzkiej od 3 Maja do Polnej. To część projektu unijnego, który zamierza zrealizować Elbląg.
Długość odcinka wynosi 660 metrów toru pojedynczego. Torowisko na wspomnianym odcinku jest wyeksploatowane. Nie posiada odwodnienia. Przewidziano torowisko o konstrukcji podsypkowej po istniejącej trasie – z niewielką korektą układu geometrycznego, z zastosowaniem mat antywibracyjnych. Nawierzchnia torowiska zabudowanego (poza skrzyżowaniem toru i jezdni) powinna być zaprojektowana w konstrukcji płyt prefabrykowanych EPT na podbudowie z betonu. Na łukach przewidziano automatyczne smarownice. Zaplanowano wymianę zawieszeń poprzecznych sieci – z wymianą sieci płaskiej na półskompensowaną oraz słupów kolidujących i niespełniających warunków nośności na nowe, rurowe. Wykonawca będzie musiał opracować projekty budowlane i wykonawcze, dokumentację aplikacyjną, pozyskać wszelkie wymagane uzgodnienia oraz złożyć wniosek o pozwolenie na budowę.
Dzisiaj (29 maja) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Progreg wycenił zlecenie na 172 tys. zł brutto, Cone AMG – 406 tys. zł, Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem – 575 tys. zł, YLE Inżynierowie – 602 tys. zł, Highway – 792 tys. zł. Budżet wynosił 208 tys. zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta branży torowej (25%) i sieci trakcyjnej (15%). Na wykonanie zamówienia przeznaczono siedem miesięcy. Założono świadczenie usługi nadzoru autorskiego nad realizacją prac w terminie do 36 miesięcy od zawarcia umowy. Elbląg zamierza zrealizować projekt w ramach programu unijnego Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.
Wcześniej Elbląg otworzył oferty w przetargu na dokumentację projektową
innego odcinka w al. Grunwaldzkiej. Więcej o planach unijnych Elbląga piszemy
tutaj.